سایز متن   /

یکی از مسئولان بلند پایه اقلیم کُردستان اعلام کرده که ایالات مقدار قابل توجهی اسلحه و ادوات جنگی برای حمایت از YPG (شاخه‌ نظامی پ‌ک‌ک در شمال سوریه) ارسال خواهد کرد.
کوردپاریز/ لاهور شیخ جنگی رئیس آژانس اطلاعات و دفاع اقلیم کُردستان در پیامی اعلام کرد که مسئولان وزارت دفاع آمریکا از طریق حزب اتحادیه میهنی کُردستان در ۲۴ ساعت آینده، ۱۲۰ تن از انواع تسلیحات و ادوات جنگی را در شمال سوریه تحویل مقامات YPG خواهند داد.
این درحالیست که در روزهای گذشته نیز مقام های روسیه نیز برای حمایت و کمک به یگان های مدافع خلق در جنگ علیه گروه دولت اسلامی ابراز آمادگی کرده بودند  و اخیراً هم از توافق ۳ جانبه این گروه با مسکو و دمشق اخباری منتشر شده است.
هنوز کاملاً مشخص نیست که این گروه در راستای اهداف کدام یک از ائتلاف‌های ضد داعش می‌جنگد و نقش خود را بازی می‌کند. هرچند به عقیده‌ی کارشناسان، این گروه به عنوان شاخه‌ی نظامی سوری پ‌ک‌ک، همچنان در هوای مارکسیست – لنینیستی قدیم قرار دارد و لذا احتمال اینکه بیشتر در خدمت ائتلاف شرقی (مسکو) باشد بیشتر است. اما آنچه امروز شاهد آن هستیم، تحویل تسلیحات توسط آمریکا به این گروه به منظور جنگ با داعش است و این درحالیست که پ‌ک‌ک به عنوان یک گروه تررویستی در لیست ترور این کشور قرار دارد. البته تاکنون بارها مقامات آمریکایی این نکته را تکرار کرده‌اند که آنها تا زمانیکه این گروه در خدمت اهداف آنها باشد و با داعش بجنگد، تسلیحات و مهمات در اختیارش قرار می‌دهند!

اما سؤال اینجاست که آیا این گروه که بر پایه‌ی افکار شوروی سابق و حزب بلشویک‌ها تأسیس شده است؛ آیا اولویت خدمت کردن را به ولادیمیر پوتین خواهد داد یا به باراک اوباما؟

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی