سایز متن   /

کوردپاریز ، روزهایی که پ.ک.ک پایان آتش بس را اعلام می کرد شاید هیچ گاه  این تصور را نداشت که شرایط به سمتی حرکت خواهد کرد که آتش بس یک طرفه اعلام کرده و این رویکرد پ.ک.ک ، آنها را در وضعیتی قرار داده که تداوم آن با توجه به سرد شدن هوا و تغییر وضعیت جوی شرایط سخت تری را پیش روی پیکارجویان پ.ک.ک قرار میدهد . از طرفی ترک ها هم میدانند که تنها برگ برنده آنها  در این عرصه تداوم روند حملات علیه پ.ک.ک است .

Untitled-1-Recovered

اوضاع منطقه ای نیز با ورود روسیه به معادله درگیری ها در سوریه شرایط جدیدی را برای ترک ها رقم زده است تا آنجا که ترکیه به عنوان متحد آمریکا فرصت افزایش همگرایی با غرب را بیش از پیش پیدا کرده است . در گرما گرم این درگیری ها که با حضور روسیه تمام توجه ها را نیز به آن سو جلب کرده است ، ترکیه از این فرصت حداکثر بهره را خواهد برد و سناریو پ.ک.ک بدون سلاح را روی میز قدرتهای بین المللی قرار خواهد داد، سناریویی که پ.ک.ک با این شرایط هیچ گاه نخواهد توانست آن را محقق کرده و نتیجه این رویکرد بازی برد – باختی است که به نظر میرسد اگر ترکیه برنده آن نباشد ، پ.ک.ک نیز نخواهد بود .

با توجه به این وضعیت در آخرین تغییرات شکل گرفته در صف بندی های پ.ک.ک با ترکیه و پس از ورود پ.ک.ک به تاکتیک جنگ شهری در ترکیه برای فرار از شرایط جغرافیایی قندیل، به نظر می رسد تاکتیک خروج از ترکیه و استقرار در مناطق کردنشن سوریه رویکرد پ.ک.ک برای خروج از بحران ناشی از حملات مستمر ترکها می باشد .

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی