سایز متن   /

در پی عملیات تحقیقاتی پلیس برای دستگیری عاملان حمله اعضای گروه پ‌ک‌ک در تاریخ ۴ سپتامبر به مرکز پلیس شهید ناهید در خیابان جمهوریت محله مغولتای استان تونجلی ۳ نفر دستگیر شدند. اداره پلیس استان تونجلی، پس از تحقیقات و بازپرسی، ۳ فرد مظنون را به دادگاه منتقل کرد. بنا به حکم دادگاه، ۲ نفر از مظنونین با شرط کنترل قضایی آزاد شده و یکی از آنها بازداشت شد.
کوردپاریز/ لازم به ذکر است، در یک حمله به مرکز پلیس تونجلی در ۴ سپتامبر ۱ پلیس کشته و یک غیر نظامی نیز در درگیری پس از حمله  این گروه با نیروهای امنیتی جان خود را از دست داده بود. در این درگیری ۲ عضو این گروه نیز کشته شدند.

در ادامه‌ی همین بازداشت‌ها، بازپرسی ۱۴ نفری که به ظن همکاری با شاخه جوانان پ‌ک‌ک (YDG-H) در سه استان ترکیه دستگیر شده بودند به پایان رسید. بنا به حکم دادگاه ۵ نفر از این افراد پس از انجام بازپرسی، آزاد شدند و ۷ نفر از آنها بازداشت شده و ۲ نفر دیگر به شرط کنترل قضایی آزاد شدند. در تاریخ ۲۰ اکتبر طی عملیات ضد تروریستی در سه استان قونیه، باتمان و غازی عینتاب ترکیه، ۱۴ نفر دستگیر شده بودند.

همچنین تیم‌های پلیس استان سیرت، ۳۰ عضو شاخه جوانان این گروه موسوم به (YDG-H) را به دلیل تهدید شهروندان، اقدامات مخرب و فعالیت‌‌های مانند حفر خندق‌ها، بازداشت کردند. در این عملیات که ۳۰۰ پلیس از جمله تیم‌های ویژه نیز شرکت داشتند، به محله های بارش، اولکو و آلان به ۳۰ آدرس از پیش تعیین شده به صورت هم زمان عملیات انجام داده و ۳۰ نفر را دستگیر کردند. درعملیات مذکور تعداد زیادی سلاح، مهمات و اسناد سازمانی مربوط به این گروه از سوی پلیس کشف و ضبط شد.

م: خبرگزاری آناتولی

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی