سایز متن   /

پایگاه خبری سومریه نیوز گزارش داد که ابوبکر البغدادی، سرکرده داعش از ناحیه پا و سر به شدت زخمی شده است. بغدادی در پی حمله جنگنده های عراقی به کاروان حامل او از ناحیه سر به شدت زخمی شده و پای او نیز قطع شده است. گفته می شود بعد از این حمله او به سرعت به جای نامعلومی منتقل شده است.photo_2015-10-25_09-04-56

کوردپاریز/ خبرگزاری ترک پرس گزارش داد که ابوبکر البغدادی که به دلیل حملات جنگنده های عراقی به کاروان حامل او به شدت زخمی شده برای درمان به ترکیه انتقال یافته است. ابوبکر البغدادی در حال حاضر در بیمارستانی در استانبول بستری است و پزشک ها تلاش دارند زخم های شدید او را درمان کنند. این در حالی است که برخی منابع خبری احتمال مرگ او را به دلیل شدت جراحات بعید نمی دانند.

به گزارش این خبرگزاری، بلال اردوغان، پسر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به عیادت ابوبکر البغدادی در بیمارستانی در استانبول رفته است. بلال اردوغان در عیادت از ابوبکر البغدادی به او وعده داده است که پزشک های ترکیه همه تلاش خود را بکنند که او به سلامت از بیمارستان خارج شود و بتواند سلامتی خود را بازیابد.

ترکیه یکی از کشورهایی بوده که از همان اوایل تنش و ناآرامی‌ها در منطقه و فعالیت گروه‌های تروریستی به ویژه داعش، با روش‌ها مختلف از آن حمایت کرده، هرچند مدام منکر این واقعیت شده، اما مدارک و شواهد زیادی دال بر این همکاری و حمایت مستقیم و غیرمستقیم وجود دارد. لذا مداوای سرکرده‌ی گروه داعش در یکی از بیمارستان‌ها استانبول، آنهم تحت نظارت ویژه پزشکان خاص و دیدار پسر اردوغان با وی، بخش دیگری از این همکاری و حمایت است که این بار بطور علنی و آشکار صورت گرفته و این مهر تأیید دیگری بر ادعاهای قبلی است.

به عقیده‌ی کارشناسان این حمایت آشکار به احتمال قوی نوعی تشکر و سپاسگزاری رجب طیب اردوغان و دولت متبوعش به خاطر اقدامات اخیر صورت گرفته در آنکارا بوده که گفته می‌شد خود بخشی از برنامه اردوغان به منظور آماده شدن برای انتخابات پیش روی بوده است. لذا دور از انتظار هم نخواهد بود که منتظر امتیازات بعدی و کمک‌های اردوغان به البغدادی و گروه خشونت‌طلبش در سوریه و عراق باشیم.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی