سایز متن   /

کریم ذوالفقاری رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان از صدور ۲۸۴ هزار تن محصولات کشاورزی و دامی از این استان به اقلیم کردستان عراق خبر داد.
کوردپاریز/ ذولفقاری در نشست مشترک با فعالان بخش کشاورزی استان کردستان و جمعی از مدیران حوزه تجارت و بازرگانی استان در سنندج اظهارداشت: بیش از ۲۸۴ هزار تن محصولات کشاورزی و دامی به ارزش ۱۲۸ میلیون دلار در سال گذشته از این استان به اقلیم کردستان عراق صادر شده است.
وی از کردستان به عنوان یکی از استان‌های برتر کشور در حوزه تولید محصولات کشاورزی و دامی نام برد و گفت: این استان در زمینه تولید توت‌فرنگی، گندم، گوشت قرمز، سیب‌زمینی، گوشت‌مرغ و خوراک دام و طیور ظرفیت‌ها و توانایی بالایی دارد.
ذوالفقاری همچنین از تولید ۴۰۰ هزار تن سیب‌زمینی در سال خبر داد و افزود: بیش از ۶۰ درصد این محصول در استان برداشت می‌شود. در حال حاضر ۸۶۰ واحد مرغداری فعال در استان وجود دارد که ظرفیت تولید سالانه ۷۰ هزار تن گوشت مرغ را دارند.
ذوالفقاری بازدید از ظرفیت‌های بخش کشاورزی توسط هیئت تجاری و علمی استان سلیمانیه عراق از مهم‌ترین اهداف این سفر سه روزه به کردستان است، خاطرنشان کرد: امیدواریم خروجی این سفر تنوع‌بخشی به محصولات صادراتی و افزایش صادرات به اقلیم باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان تسهیل در تعاملات اقتصادی و اجرایی کردن مفاد تفاهم‌نامه‌های منعقد شده در سال‌های گذشته بین دو کشور را از مهم‌ترین اهداف برگزاری این سفر عنوان کرد و افزود: ارتقای سطح تعاملات در زمینه امور قرنطینه دامی و نباتات به سطح قابل قبول از دیگر اهداف این سفر است. کردستان جزو استان‌های مطرح ایران در تولید گوشت سفید است و ظرفیت تولید ۱۱۰ هزار تن گوشت سفید را دارد و این در حالی است که تقاضای بازار ۷۰ هزار تن است.

م: رونامه جمهوری اسلامی

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی