سایز متن   /

دست‌کم ۹نفر روز گذشته در جریان تیراندازی‌های روی داده در شهر دیاربکر در جنوب شرق ترکیه کشته و چهار افسر پلیس نیز زخمی شدند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از یورونیوز، براساس گزارش‌ها از این ۹تن، هفت نفر از این افراد مسلح، مظنون به عضویت در گروه داعش و دو تن از نیروهای پلیس ترکیه بوده‌اند. به نظر می‌رسد ترکیه این روزها علاوه‌ بر اعضای مسلح پ‌ک‌ک گرفتار داعشی‌ها هم شده و اخباری که از شهرهایی همچون دیاربکر به گوش می‌رسد حاکی از تبدیل‌شدن این شهرها به میدان‌های جنگ داخلی است. تیراندازی‌های سپیده‌دم دوشنبه پس از آن آغاز شد که نیروهای پلیس به محله‌ای که این افراد مسلح در آن سنگر گرفته بودند، حمله کردند. در جریان حملات صبح دوشنبه، سه تن از افراد مسلح نیز توسط پلیس ترکیه دستگیر شدند. نیروهای ترکیه از دو هفته پیش سرکوب افراد مسلح در این منطقه را آغاز کرده‌اند. مقامات ترکیه اعضای داعش را مظنون اصلی حملات دو هفته پیش در آنکارا می‌دانند. عده‌ای هم معتقدند سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه باعث این انفجار بوده‌اند. این انفجار در جریان راهپیمایی در آنکارا، ۱۰۲کشته بر جای گذاشت.

همچنین ارتش ترکیه در بیانیه ای از کشته شدن دو عضو دیگر حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک.) در درگیری با نیروهای امنیتی در شرق این کشور خبر داد. دو عضو دیگر این گروه نیز در درگیری در استان ارزروم در شرق این کشور زخمی شدند. بر اساس این بیانیه، نیروهای امنیتی این کشور توانستند یک مخفیگاه و انبار مهمات متعلق به این گروه را نابود کنند. ۳۲ فرد مظنون به عضویت در این گروه نیز در چهار استان شرقی و جنوبی شرقی ترکیه بازداشت شدند.

در ادامه، نیروهای امنیتی ترکیه در استان آیدین طی عملیاتی ۱۳ تن از اعضای «ی.د.گ-ح»، شاخه جوانان گروه پ.ک.ک را بازداشت کردند.

نیروهای امنیتی ترکیه در استان آیدین در غرب این کشور واقع در ساحل دریای اژه طی عملیاتی موفق شدند ۱۳ تن از اعضای «ی.د.گ-ح»، شاخه جوانان گروه  پ.ک.ک را به دام اندازند. عمیلت مذکور به صورت همزمان توسط واحدهای مقابله با تروریسم پلیس آیدین، در ساعات اولیه صبح و در محله‌های اوا امیر، عثمان یوزگاتلی، آتا، ینی کوی، اوا ایمیر و نیز شهرستان افه‌لر انجام شد.

پلیس ترکیه همچنین با شناسایی اماکن متعلق به این گروه، مقداری از مدارک و اسناد سازمانی آنها را کشف و ضبط کرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی