سایز متن   /

ارتش ترکیه طی یک سلسله عملیات در منطقه یوکسکووای استان حکاری، مهمترین پایگاه پ.ک.ک در داخل ترکیه را تصرف کرد.
به گزارش کوردپاریز، به نقل از روزنامه زمان، مهمترین پایگاه تحت کنترل پ.ک.ک در داخل ترکیه که گفته می شود تقریبا تمام حمل و نقل سلاح از آن جا به داخل ترکیه صورت گرفته است در ۲۵۰۰ الی ۳۵۰۰ متری منطقه یوکسکووا استان حکاری در اطراف کوه های “بوزدول”، “ایکی یاکا” و دره دوسکی است. ارتش ترکیه طی عملیات های مختلف در این مناطق که با مشارکت نیروهای ژاندارمی و نیروهای ویژه مبارزه با ترور صورت داده است بلاخره توانست این منطقه را به صورت کامل به تصرف خود درآورد.
نزدیک به ۲ سال است که پ.ک.ک در این منطقه در حال آمادسازی است. در بسیاری از مناطق مواضع یاد شده پناهگاه ها و انبارهای تسلیحاتی مهمی توسط پ.ک.ک ایجاد شده است. ازنظر پ.ک.ک این منطقه به عنوان منطقه “غیر قابل نفوذ” تلقی شده بود. به طوری که مراد قاراییلان، عضو شورای فرماندهی پ.ک.ک طی اظهاراتی در ۱۸ اکتبر ۲۰۱۵ از طریق بیسیم به نیروهای نظامی پ.ک.ک اعلام کرده بود: درگیری های صورت گرفته در منطقه یوکسکووا استان حکاری تنها منطقه کردنشین ترکیه را تحت تاثیر قرار نمی دهد، بلکه تمام ترکیه تحت تاثیر این درگیری است.
نیروهای مسلح ترکیه برای جنگ در این منطقه از نیروهای ویژه ارتش ترکیه استفاده کرده اند و پس از درگیری های سنگین در این منطقه در دمای ۱۵ درجه زیر صفر در عرض ۴۰ روز عملیات فشرده توانسته اند این منطقه استراتژیک را به تصرف خود درآورند. در طول این عملیات ۱۱۹ نظامی پ.ک.ک کشته شده است. همچنین ده ها هزار اسلحه و مقادیر قابل توجهی مهمات به همراه تعدادی سلاح سنگین در این عملیات ها توسط ارتش ترکیه منهدم شده است. علاوه بر این در این عملیات ها ۶ نیروی ویژه ارتش ترکیه کشته شده اند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی