سایز متن   /

یکی از اعضای کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق خواستار تحقیق درباره هواپیماهای حامل سلاح‌های مجهز به صداخفه‌کن برای منطقه کردستان شد.

به گزارش کوردپاریز، «اسکندر وتوت» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق،  با اشاره به موضوع  دو هواپیمای کانادایی و سوئدی حامل سلاح برای منطقه کردستان که دو روز پیش در فرودگاه بغداد، خواستار تحقیق در این زمینه شد.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری عراقی «المعلومه» گفت: دولت فدرال باید درباره فرود و سپس پرواز دو هواپیمای کانادایی و سوئدی حامل سلاح مجهز به صدا خفه کن در فرودگاه بغداد تحقیق کند؛ چراکه این دو هواپیما بدون انجام هیچ‌گونه اقدامات قانونی اجازه پرواز مجدد از فرودگاه بغداد را دریافت کردند.

«حاکم الزاملی» رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، دوشنبه پیش از توقیف دو فروند هواپیمای حامل اسلحه در فرودگاه بغداد خبر داد.

وی گفت: کمیته بازرسی در فرودگاه بین‌المللی بغداد در هنگام بازرسی این دو هواپیما متعلق به ائتلاف موسوم به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش متوجه شدند که آنها حامل میزان زیادی تفنگ‌های مجهز به صداخفه‌کن و سلاح‌های سبک و متوسطند.این هواپیماها یکی سوئدی و دیگری کانادایی بودند که قرار بود به منطقه کردستان عراق روند اما به دلیل حمله اسلحه، در بغداد متوقف و توقیف شدند.

گفته می‌شود که یکی از هواپیماها از یک پایگاه هوایی در کویت و دیگری از پایگاه اینجرلیک ترکیه به سوی عراق پرواز کرده بود.

رئیس کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق در ادامه از وزارت خارجه خواست تا ائتلاف بین‌المللی را بازخواست کند و از آن بخواهد که دیگر این اقدام را تکرار نکند.

الزاملی در روز دوشنبه خبر داده بود که سفیر آمریکا به اشکال مختلف تلاش دارد تا این سلاح‌های مجهز به صداخفه‌کن و هواپیماها را عبور دهد.

ورود تجهیزات نظامی سبک با ویژگی هایی که اشاره گردید میتواند با هدف ایجاد تنش های داخلی با هدف بر هم زدن نظم سیاسی و تشدید درگیری های قومی و قبیله ای باشد . به نظر می رسد ایالات متحده و برخی متحدان اروپایی آنها در پی آن هستند تا از اختلافات میان اقوام و قبایل مختلف در کشور های منطقه در جهت اهداف استعماری خود بهره برده و عدم هوشیاری اقوام و گروه های مختلف موجب گردیده تا زمینه سوء استفاده از آنها بیش از پیش محیا گردد .

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی