سایز متن   /

ائتلاف حزب حرکت ملی و حزب عدالت و توسعه چیزی بود که در انتخابات ۱ نوامبر شاهد آن بودیم.
به گزارش کوردپاریز، صلاح الدین دمیرتاش، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها در اظهاراتی با انتقاد از حزب حرکت ملی ترکیه عنوان کرد: کاهش آرای حزب حرکت ملی باعث ناراحتی روسای این حزب نشده است. زیرا تابلویی که در انتخابات پارلمان ترکیه به وجود آمد چیزی بود که حزب حرکت ملی برای آن تلاش می کرد. حزب حرکت ملی و حزب عدالت و توسعه بر سر این موضوع به توافق رسیده بودند. ائتلاف حزب حرکت ملی و حزب عدالت و توسعه چیزی بود که در انتخابات ۱ نوامبر شاهد آن بودیم.
وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد: نتایجی که در انتخابات ۱ نوامبر ۲۰۱۵ رقم خورده است برای این کشور مصیبت نیست. اگر ما در این انتخابات به پارلمان ترکیه راه نمی یافتیم در این صورت ترکیه با هرج و مرج خطرناکی روبه رو می شد. اگر ما نبودیم علی رغم ۵۰ درصد آراء نیز کشور به هرج و مرج کشیده می شد. ولی ما هنوز در پارلمان هستیم به همین خاطر هنوز امیدواری ها ادامه دارد.
دمیرتاش در ادامه تصریح کرد: فوری ترین مسئله ای که در پارلمان جدید باید در نظر گرفته شود اصلاح قانون اساسی است. از سال ۲۰۰۷ که برای اولین بار به پارلمان راه یافتیم بر روی مقوله اصلاح قانون اساسی تاکید کرده و همواره برای اصلاح قانون اساسی ترکیه تلاش کردیم. کنعان اورن از دنیا رفت ولی قانون اساسی وی هنوز پابرجا است. رهایی قانون اساسی از قوانینی که کنعان اورن وارد آن کرده است وظیفه مهم ما است. حزب دموکراتیک خلق ها آماده حضور در کمیسیون اصلاح قانون اساسی از اولین ماده تا آخرین ماده آن است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی