سایز متن   /

بعد از لغو یکجانبه آتش بس از طرف سران پ ک ک , وزیر امور خارجه ترکیه گفت : PKK در روند مذاکرات صلح به وعده های خود و دستور اوجالان مبنی بر خروج نیرو ها از ترکیه عمل نکردندبه همین دلیل این حزب نماینده کرد های ترکیه نیست.
به گزارشوردپاریز, به نقل از ملیت، فریدون سینرلی اوغلو، که در کنفرانس “آینده خاورمیانه” سخنرانی می کرد در اظهاراتی عنوان کرد: روند مذاکرات صلح در ترکیه با نیات و انتظارات بسیار مثبتی آغاز شده بود. ولی هدف طرف کردی در روند مذاکرات صلح جایگزین کردن ترور به جای سیاست دموکراتیک در ترکیه بود. متاسفانه وعده هایی که در روند مذاکرات صلح داده شده بود به جا آورده نشد. عبدالله اوجالان دستور خروج تمام عناصر مسلح پ.ک.ک از مرزهای ترکیه را صادر کرده بود. ۳ ماه از این دستور گذشت و هیچ تغییری در بافت نظامیان پ.ک.ک در داخل مرزهای ترکیه به وجود نیامد. با این وجود ما مذاکرات خود را ادامه دادیم. ولی پ.ک.ک به هیچ کدام از قول های خود عمل نکرد. هدف پ.ک.ک ایجاد هرج و مرج در ترکیه بود.
وی در ادامه اظهارات خود با تاکید بر این که پ.ک.ک نماینده کوردها نیست خاطرنشان کرد: پ.ک.ک در ترکیه یک گروه تروریستی است. در ترکیه این حزب به هیچ عنوان نخواهد توانست جامعه کوردهای این کشور را نمایندگی کند. پ.ک.ک در مناطق کوردنشین ترکیه به هیچ عنوان اجازه رشد به اندیشه ها و دیدگاه های مختلف را نداده است. این سیاست ها در شمال سوریه نیز از جانب پ.ک.ک اعمال می شود. دیکتاتور در هر کجا باشد دیکتاتور است، ترک، کرد، عرب و … بودن برای دیکتاتور صورت مسئله را عوض نخواهد کرد.
در ادامه اظهارات خود با اشاره به بحران های به وجود آمده در اقلیم کوردستان عراق افزود: بحران های به وجود آمده در کوردستان عراق, ترکیه را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. بیشترین تاثیر منفی این بحران نیز در مبارزه با دولت اسلامی عراق و شام (داعش) است. اقلیم کردستان عراق در بیش از یک محدوده ۱۰۰۰ کیلومتری با داعش در حال مبارزه است. در این مبارزه هزاران کشته داده است. این مبارزات باعث شده تا ۲ میلیون انسان از خانه و کاشانه خود آواره شوند. این مبارزات نباید به خاطر این نوع مسائل تحت تاثیر قرار بگیرد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی