سایز متن   /

حزب دموکرات کردستان – سوریه (PDKS) با انتشار بیانیه ای، دستگیری اعضای این حزب را توسط نیروی آسایش حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) _ شاخه سوری حزب کارگران کردستان ترکیه PKK _ به شدت محکوم کرده است.

کوردپاریز/ اعضای حزب اتحاد دموکراتیک (PYD) اخیرا با حمله به یک منزل مسکونی در روستای مصطفاویه در محله (گرکی لکه) واقع در شهر (تربه سپی) در شمال سوریه، ۹ عضو حزب دموکرات کردستان – سوریه (PDKS) را بازداشت کرده و به مکان نامعلومی انتقال داده اند.

در واکنش به این عمل، حزب دموکرات کردستان – سوریه (PDKS) با انتشار بیانیه ای، به شدت آنرا محکوم کرده و از PYD  خواسته تا از این اعمال کردستیزانه و خودمحور خود دست بکشد و اعضای این حزب را آزاد کند.

گفتنی است تاکنون دلیل بازداشت این افراد از سوی PYD اعلام نشده، اما بازداشت اعضای احزاب و گروههای سیاسی در مناطق کردنشین سوریه توسط PYD  تازگی ندارد و قبلا هم نمونه هایی از این نوع دیده شده است. حتی شماری از اعضای احزاب و گروههای سیاسی دیگر در این مناطق، توسط نیروهای آسایش PYD به قتل رسیده اند که تاکنون دلیلی جز مخالفت این افراد و گروهها با حزب مذکور اعلام نشده است.

PYD شاخه سوری پ.ک.ک است که در سال های اخیر خود را به عنوان یکه تاز در شمال سوریه معرفی کرده و به هیچ گروه و حزب سیاسی دیگر اجازه فعالیت نمی دهد و به شدت با صداهای منتقد و مخالف برخورد می کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی