سایز متن   /

حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در انتخابات اخیر ۲۱ کرسی و بیش از یک میلیون رای از دست داد که کارشناسان و سیاسیون دلیل آنرا سیاست ها و مداخلات اشتباه پ.ک.ک اعلام کرده بودند که با ناامن کردن مناطق کردنشین ترکیه و کشاندن جنگ به داخل شهرها و میلیتاریزه کردن آن مناطق، فرصت تبلیغات را از دست HDP گرفت و لذا با شکست مواجه شد.

کوردپاریز/ بلافاصله پس از این انتقادات، دوران کالکان از سران پ.ک.ک با لحن شدیدی در یکی از تلویزیون های این گروه، این انتقادها را رد کرد و اعلام کرد پ.ک.ک هیچ دخالتی در این امر نداشته است. در ادامه ی این انتقادها و واکنش های پ.ک.ک، اخیرا یکی دیگر از سران این گروه به اسم جمیل بایک در محور مخالف سخنان کالکان قرار گرفته و گفته: اگر پ.ک.ک نبود، HDP قادر به کسب نصف آرا هم نبود. حزب دموکراتیک خلق ها در این دوره از انتخابات ناموفق عمل نکرده است.

گفتنی است حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) به عنوان شاخه شهری پ.ک.ک شناخته شده است و سران این گروه با دستورات خود از کوهستان های قندیل واقع در شمال عراق، اقدام به کنترل این حزب و سران آن می کنند و جالب اینکه تاکنون هیچ پیشنهاد سران این گروه را هم قبول نکرده اند. نمونه ی بارز این رفتار را می توان در واکنش تند پ.ک.ک به درخواست صلاح الدین دمیرتاش رهبر این حزب برای زمین گذاشتن سلاح ها از جانب پ.ک.ک بود که با واکنش تند پ.ک.ک مواجه شد و وی را بازیچه دست اردوغان خواندند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی