- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

شکست نفتی اربیل

نزدیک به دو سال است که حکومت اقلیم کردستان عراق و دولت مرکزی بر سر فروش نفت اختلاف نظر دارند. دولت مرکزی عراق خواهان فروش نفت از طریق بغداد بوده و اقلیم هم تاکید کرده است که کنترل فروش نفت اقلیم را در اختیار بغداد قرار نخواهد داد.

کوردپاریز/ خالد شوانی سخنگوی ریاست جمهوری عراق (فواد معصوم) در یک برنامه زنده تلویزیونی که از شبکه کرد زبان ان آر تی پخش می شد اعلام کرد: نزدیک به دو سال است که بین حکومت اقلیم کردستان عراق و دولت مرکزی اختلافات اقتصادی وجود دارد و خواست اقلیم این بود که برای کسب استقلال اقتصادی از طریق فروش نفت مشکلات خود را حل کند، اما این سیاست عملا شکست خورد. نه اقلیم کردستان عراق و نه بغداد بسان سابق تمایلی برای حل مشکلات خود ندارند.

وی اظهار داشت: دولت عراق بدلیل مشکلات اقتصادی و نظامی خود برایش چندان مهم نیست مشکلات با اقلیم حل و فصل شود و اقلیم هم دیگر چندان به بغداد توجه نمی کند و در پیگیری حقوق اقلیم کوتاهی می کند.

یک هیات از کردستان عراق به ریاست نیچروان بارزانی ، روز شنبه برای پیگیری این اختلافات به بغداد سفر کرد و مسعود بارزانی نیز تهدید کرد که درصورت شکست مذاکرات جاری در بغداد، موضوع جدایی کردستان از عراق را پیگیری خواهد کرد.