سایز متن   /

بر اساس اعلامیه شورای عالی انتخابات ترکیه، حزب عدالت و توسعه ۳۱۷ نماینده، حزب جمهوری خواه خلق ترکیه ۱۳۴ نماینده، حزب دموکراتیک خلق ها ۵۹ نماینده و حزب حرکت ملی ترکیه ۴۰ نماینده در ۲۶مین دوره پارلمان ترکیه خواهند داشت.
به گزارش کوردپاریز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، “صادی گوون” رئیس شورای عالی انتخابات ترکیه (YSK) طی سخنانی در مرکز شورای عالی انتخابات ترکیه نتایج قطعی انتخابات ۱ نوامبر ۲۰۱۵ پارلمان را اعلام کرده است.
وی در سخنان خود گفت: با تدابیری که اتخاذ شده بود انتخابات پارلمان ترکیه در یک شرایط کاملا شفاف، امن و سریع برگزار شد. خارج از برخی اعتراضاتی که تغییری در نتایج انتخابات صورت نمی داد اعتراض مهمی به نتایج انتخابات صورت نگرفته است.
بر اساس اظهارات گوون حزب عدالت و توسعه ۳۱۷ نماینده، حزب جمهوری خواه خلق ترکیه ۱۳۴ نماینده، حزب دموکراتیک خلق ها ۵۹ نماینده و حزب حرکت ملی ترکیه ۴۰ نماینده در ۲۶مین دوره پارلمان ترکیه خواهند داشت. مشارکت در انتخابات در داخل کشور ۸۴٫۴۰ درصد و مشارکت در خارج از کشور ۴۰٫۰۱ درصد بوده است.
بر اساس زمانبندی آغاز بکار پارلمان ترکیه، ۵ روز بعد از اعلام نتایج رسمی انتخابات توسط شورای عالی انتخابات یعنی روز سه شنبه ۱۷ نوامبر ۲۰۱۵ ساعت ۱۵:۰۰ به وقت محلی ترکیه مراسم سوگند نمایندگان در پارلمان برگزار خواهد شد. در همان روز وظایف حکومت موقت در ترکیه به پایان رسیده و بعد از آن رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دستور تشکیل حکومت جدید را به احمد داوود اوغلو، نخست وزیر صادر خواهد کرد و فردای آن روز یعنی در ۱۸ نوامبر ۲۰۱۵ حکومت جدید در ترکیه تشکیل خواهد شد.
بر اساس تقویم طراحی شده، ۲۲ نوامبر ۲۰۱۵، رئیس جدید مجلس ترکیه مشخص خواهد شد. برای تعیین ریاست مجلس ترکیه در دو دور اول نیاز به ۳۶۷ رای مثبت و در دور سوم نیاز به ۲۷۶ رای مثبت خواهد بود. بعد از تعیین ریاست پارلمان ترکیه برنامه های حکومت جدید ترکیه در صحن علنی پارلمان قرائت خواهد شد. حداقل تا ۲۳ نوامبر و حداکثر تا ۲۸ نوامبر بحث در خصوص برنامه های حکومتی ادامه پیدا کرده و از آن به بعد حکومت علنا کار خود را آغاز خواهد کرد. بعد از آغاز کار حکومت ترکیه اولین مسئله در ترکیه بودجه این کشور خواهد بود.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی