سایز متن   /

ترجمه : سرویس بین الملل کورد پاریز
سند زیرین دستورالعملی است که از طرف شورای شهر قامیشلو منشر شده است. این شورا از انتخابات شهرداری ها برآمده است که حزب اتحاد دموکراتیک یعنی همان شاخه سوری پ.ک.ک در ماه مارس سال ۲۰۱۵ آن را برگزار نمود.
این دستورالعمل بدون تاریخ که نام گیرنده آن نیز مشخص نیست خواهان سرشماری و اسکان دوباره همه “ساکنان بیگانه” شهر قامیشلو در “کمپ های پناهندگان” شده است. اگر چه تعریفی از “بیگانگان” در این سند ارائه نشده است اما منظور آن همه اعراب و پناهندگان جنگ هستند. روز ۶ اکتبر سال ۲۰۱۵ هیئت مدیریت کانتون جزیره که توسط حزب اتحاد دموکراتیک منصوب شده اسند، به صورت شفاهی مقرر کرد که همه اعراب در مناطق تحت کنترل آن یا باید اخرج شوند و یا در کمپ ها مستقر گردند. بیشتر این پناهندگان اکنون در خانه هایی زندگی می کنند که از کردها اجازه گرفته اند. به علاوه، از این به بعد این کار نیز ممکن نخواهد بود. این سند اجاره دادن خانه به افرادی که اهل کانتون جزیر نباشند را ممنوع می کند.
همچنین، این سند اعلام می کند که برای کسانی که به مناطق خارج از کنترل شاخه سوری پ.ک.ک نقل مکان می کنند اجازه داده نخواهد شد. این ظاهرا ساکنان کرد را هدف قرار می دهد که مجبور خواهند بود در این منطقه زندگی کنند. این سند اضافه می کند که سیاست های حزب اتحاد دموکراتیک با هدف جلوگیری از مهاجرت و فرار از مناطق تحت کنترل آن می باشد. هر کسی که بخواهد مناطق کردنشین را ترک کند، باید مجوز خروج داشته باشد. این یک قانون است و این مجوز نیز اعطا نمی گردد. رویهم رفته این سند نشانی از سیاست تغییر بافت جمعیتی توسط حزب مذکور می باشد.
در همان حال، واضح است که تغییر بافت جمعیتی تنها هدف حزب اتحاد دموکراتیک نیست بلکه منافع مالی نیز نقشی کلیدی ایفا می کند. براساس این سند، خانه همه کسانی که قامیشلو و مناطق تحت کنترل حزب اتحاد دموکراتیک را ترک کنند مصادره می گردد. در اوایل ماه سپتامبر سال ۲۰۱۵، مدیریت کانتون جزیره قانونی را تصویب نمود که اجازه می دهد وسایل نقلیه، املاک، دارایی های منقول و غیر منقول افرادی مصادره شود که مناطق تحت کنترل آن را ترک کنند و یا از آن فرار نمایند.
این قانون سلب مالکیت بالفعل برای پناهندگان نیز می باشد و در راستای خدمت به منافع اقتصادی حزب اتحاد دموکراتیک است. این سندی گواهی است دال بر این که سیاست سرکوبگرایانه حزب اتحاد دموکراتیک برای تغییر بافت جمعیتی است و همچنین برای تقویت مالی خود به صورت راهبردی است. به ویژه بایستی خاطر نشان ساخت که نیروهای آسایش یا همان نیروهای امنیتی حزب اتحاد دموکراتیک و شورای شهر قامیشلو برای اجرای این اقدامات موظف شده اند. کمون های ایجاد شده در تئوری از افراد محلی و مرکب از هیئت های خودگردان تشکیل شده اند که باید کارهای خود را انجام داده و به مقامات بالاتر گزارش نمایند اما در عمل چنین نیست.در اصل این کمون ها یا مجلس های محلی برای اجرای سیاست های حزب اتحاد دموکراتیک در سطح محلی می باشند.
سرانجام باید گفت همبستگی و همکاری ادعایی بین همه گروههای قومی چیزی جز تبلیغات توخالی ایدئولوژی حزب مذکور نیست. سیاست های این حزب عملا راه را برای اعراب می بندد.

منبع:Kurdwatch.org

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی