سایز متن   /

دستگاه قضایی این کشور جمعه یک نماینده حزب دموکراتیک خلق ها (شاخه شهری پ.ک.ک) را که اوایل ماه در پارلمان انتخاب شد، به سبب وابستگی به « یک سازمان تروریستی » به شش سال و سه ماه زندان محکوم کرد.
کوردپاریز/ خبرگزاری دوغان تصریح کرد پس از محاکمه ای طولانی،‌ دادگاه شهر وان در شرق ترکیه لزگین بوتان عضو حزب دموکراتیک خلق ها را به سبب عضویت در اتحادیه جوامع کردستان که همه جنبش های وابسته به حزب کارگران کردستان پ ک ک را شامل می شود ،‌مجرم شناخت. حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) مستقیما کنترل حزب دموکراتیک خلق ها را دراختیار دارد و تمامی دستورات توسط سران این گروه از کوهستان های قندیل و زاپ صادر می شود.
این نماینده که در انتخابات پارلمانی اول نوامبر به پارلمان راه یافت سه شنبه سوگند خورده بود.
یک نماینده قدیمی همین حزب و چهار عضو اتحادیه معلمان به همین مجازات محکوم شدند و دو متهم دیگر تبرئه شدند.
همه این افراد در سال ۲۰۱۱ در چارچوب عملیات گسترده پلیس علیه محافل کرد که به بازداشت شمار زیادی از نمایندگان،‌ وکلا، ‌روزنامه نگاران یا فعالان نزدیک به پ ک ک در سرتاسر ترکیه منجر شد، ‌بازداشت شده بودند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از آنکارا،‌ پ ک ک پس از آتش بس شکننده حدودا دو ساله، خصومت ها را سال گذشته علیه نیروهای امنیتی ترکیه ازسرگرفت و به گفتگوهای صلحی که پاییز ۲۰۱۲ برای پایان دادن به مناقشه کردها آغاز شده بود، ‌پایان داد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی