- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

تعطیلی فرودگاههای اقلیم کردستان

کوردپاریز/ براساس بیانیه صادر شده که در اختیار رسانه های گروهی قرار گرفته، آمده است: در راستای حفظ جان مسافرین به مدت ۴۸ ساعت تمامی پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه های اربیل و سلیمانیه متوقف می شود.
بیانیه هواپیمایی عراق، در خصوص دلیل این اقدام توضیح داده است: پرتاب موشکهای روسی به تروریست ها در سوریه که از آسمان کردستان عراق عبور می کند، احتمال حادثه هوایی را افزایش می دهد و از این رو پروازها برای حفظ جان مسافرین متوقف شده اند. این تصمیم تنها شامل فرودگاههای اربیل و سلیمانیه می باشد و بقیه پروازها به سایر شهرهای عراق طبق برنامه انجام می شود.
تلار فایق مدیر فرودگاه بین المللی اربیل در کنفرانسی مطبوعاتی در اربیل تاکید کرد لغو پروازهای هوایی اربیل و سلیمانیه از سوی هواپیمایی عراق برای امنیت مسافرانی است که قصد پرواز از این فرودگاهها را دارند. بغداد بطور صریح و آشکار اعلام کرده است که این اقدام برای حفظ جان مسافرین از تهدید موشکهای روسی است که بر علیه تروریستها از دریای خزر شلیک و از آسمان اقلیم کردستان عراق عبور می کند.
تلار فایق با اشاره به اینکه روزانه ۶۰ پرواز ورودی و خروجی در فرودگاه اربیل انجام می شود افزود: مسدود کردن آسمان در کنترل بغداد است و ما هیچ قدرتی برای مخالفت و نقض این تصمیم نداریم.
در خصوص امکان تمدید این وضعیت تلار فایق گفت: تا پایان زمان تعیین شده باید منتظر بمانیم و اگر تصمیم جدیدی در این خصوص گرفته نشود بطور اتوماتیک پروازها به حالت عادی خود برخواهد گشت.