سایز متن   /

جمیل بایک از سران پ.ک.ک در مصاحبه با رویترز گفت هیچ امیدی برای ادامه مذاکره پ.ک.ک با دولت ترکیه نمی بیند زیرا به گفته وی دولت ترکیه همه راههای مذاکره مستقیم و غیر مستقیم را بسته است. بایک لازمه از سرگرفتن دوباره مذاکرات را اعلام آتش بس دو طرفه، نظارت طرف سوم بر مذاکره بر اساس روند ۱۰ ماده ای دانست که قبلا در کاخ دلمه باغچه ترکیه تهیه شده بود.

کوردپاریز/ بایک در ادامه گفته: اردوغان از مسئله آوارگان و جنگ با داعش به عنوان اهرمی برای کسب حمایت غرب در سیاستهایش از جمله درباره جنگ با پ.ک.ک استفاده می کند. غرب نمی خواهد نه با پ.ک.ک و نه با ترکیه تقابل داشته باشد بنابر این سیاست حفظ تعادل را دنبال می کند که این درست نیست. اگر مسئله کردها در ترکیه حل نشود، مسئله داعش هم حل نمی شود زیرا آنچه در پاریس اتفاق افتاد پیام روشنی است که به گفته بایک نشان داد دنبال کردن سیاست حفظ تعادل میان کرد و ترکیه از سوی غرب نمی تواند ادامه داشته باشد.

جمیل بایک همچنین حزب دموکرات کردستان عراق را به جاسوسی برای ترکیه متهم کرد و گفت که این حزب اطلاعات درباره مواضع پ.ک.ک در کوهستان قندیل را در اختیار دولت ترکیه قرار می دهد.

 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی