سایز متن   /

براساس توافق صورت گرفته میان اتحادیه‌ میهنی کردستان و فرماندهان حشدالشعبی در دوزخورماتو، نیروی پیشمرگ و حشدالشعبی از دوزخورماتو خارج شده و مسئولیت امور امنیتی بر عهده پلیس شهر و نیروهای امنیتی اقلیم کردستان نهاده می شود. تنش ها و اختلافات میان نیروهای حشدالشعبی و نیروهای پیشمرگ اقلیم کردستان در دوزخورماتو که در این منطقه عمدتاً وابسته به حزب اتحادیه میهنی کردستان (یکیتی) هستند، رو به کاهش است.
کوردپاریز/ در این خصوص سایت رسمی اتحادیه میهنی در خبری از برخی توافقات صورت گرفته میان نیروی پیشمرگ و حشدالشعبی در دوزخورماتو خبر داد. یک منبع خبری که در نشست نیروهای پیشمرگ و حشدالشعبی حضور داشت اعلام کرد طرفین توافق کرده اند که نیروهای خود را از دوزخورماتو خارج کنند. به گفته این منبع که نخواست نامش فاش شود، نیروهای پیشمرگ و حشدالشعبی توافق کرده اند مرزهایی که به عنوان حوزه نفوذ خود در دوزخورماتو مشخص کرده اند، ملغی کرده و پست های بازرسی اصلی شهر را تخلیه و به نیروهای امنیتی اقلیم تحویل دهند و امور امنیتی شهر نیز بر عهده پلیس دوزخورماتو تحت نظارت شلال عبدول فرماندار شهر گذاشته شود.
اختلافات و تنش های میان نیروی پیشمرگ و حشدالشعبی طی هفته‌های گذشته‌ رو به‌ وخامت گذاشته‌ و موجب کشته‌ و زخمی شدن شماری از نیروهای طرفین و نیزشهروندان عادی دوزخورماتو شد.
م: pukmedia

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی