سایز متن   /

کوردپاریز/  جمیل بایک یکی از سران حزب کارگران کردستان ترکیه “پ ک ک”، از اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا خواست تا در پیشبرد روند صلح برای پایان دادن به “جنگ داخلی” در ترکیه اقدام کنند. این گروه به دلیل انجام عملیات های تروریستی به ویژه در دهه ی ۹۰ میلادی در ترکیه و برخی کشورهای اروپایی، در فهرست سازمان‌های تروریستی ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا قرار دارد. اما برخی از سران ارشد این حزب از جمله جمیل بایک تاکید دارند که کشورهای غربی باید در سیاست‌های خود در برابر این حزب بدلیل نقش موثر اعضای مسلح این گروه در مبارزه علیه گروه دولت اسلامی (داعش) در عراق و سوریه (HPG و YPG) تجدیدنظر نمایند.

بایک در گفتگو با نشریه آلمانی زبان “بیلد” گفته: ما خواستار راه‌حل سیاسی برای پایان دادن به درگیری‌های داخلی هستیم و بدین منظور به روش‌هایی که دستیابی به صلح را ساده‌تر سازند، نیازمند هستیم. ما برای دست‌یافتن به این هدف، از ایالات متحده آمریکا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچون آلمان می خواهیم که نقش پررنگ‌تری را ایفا نمایند. این درحالیست که از دید این گروه، آمریکا و اروپا با سیستم سرمایه داری خود درصددند تمامی جهان را به خدمت خود درآورند و لذا از مهم ترین شعارهای اصلی این گروه که – البته این اواخر کم رنگ تر شده و به نوعی این گروه را دچار سردرگمی کرده – ضدیت با سیستم امپریالیستی غرب بود.

گفتنی است در سال ۲۰۱۳، مذاکرات با هدف دست یافتن به صلح، میان عبدالله اوجالان، رهبر زندانی حزب کارگران کردستان ترکیه “پ ک ک” و آنکارا آغاز شد که از اواخر بهار امسال با شروع مجدد درگیری ها میان اعضای این گروه و ارتش ترکیه، طرفین به مذاکرات پایان دادند و همچنان جنگ و درگیری در مناطق جنوب شرق و شرق این کشور ادامه دارد و روزانه شمار زیادی از طرفین کشته می شوند که تعداد از آنها هم غیرنظامیان بی دفاع هستند. جنگ این گروه با ترکیه از سال ١٩٨۴ دست‌کم ۴٠ هزار قربانی برجای گذارده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی