سایز متن   /

عضو دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی کردستان این مساله را تکذیب کرد که ترکیه پایگاه نظامی برای خود در کردستان عراق ایجاد کند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از سپوتنیک، احمد پیره، عضو دفتر سیاسی حزب اتحادیه میهنی کردستان درخصوص پایگاه نظامی ترکیه در اقلیم کردستان و روابط اربیل و آنکارا گفته: اربیل هیچ توافقی با آنکارا پیرامون این مساله ندارد. در مورد توافق با ائتلاف تحت امر آمریکا که ترکیه نیز در آن مشارکت دارد، باید گفت که این توافق به استقرار پایگاه‌های نظامی نمی‌انجامد. این توافق به برنامه‌های آموزش نیروهای کرد فراهم کردن پشتیبانی هوایی علیه داعش برای آنها محدود می‌شود.
پیشتر روزنامه حریت ترکیه به نقل از منابع نظامی گزارش داده بود که ارتش ترکیه پایگاهی را در منطقه بعشیقه در فاصله ۳۲ کیلومتری از شهر موصل در شمال عراق مستقر می‌کند و توافق در این خصوص در هنگام سفر سینرلی اوغلو، وزیر خارجه در دولت موقت ترکیه به اقلیم کردستان در نوامبر صورت گرفته است. منطقه بعشیقه که طوایف مختلف کرد، عرب و ترکمان را در خود جای داده از مناطق مورد مناقشه میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی بغداد محسوب می‌شود و کردها آن را بخشی از اقلیم می‌دانند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی