سایز متن   /

مسعود بارزانی رئیس اقلیم کردستان در سفر اخیر خود به ترکیه، پیشنهاد ملاقات با عبدالله اوجالان (رهبر زندانی پ.ک.ک) از سوی مقامت این کشور به او داده شد، اما وی قبول نکرد که با اوجالان ملاقات کند.
کوردپاریز/ چهارشنبه هفته گذشته، بارزانی به ترکیه سفر کرد که از نظر برخی ها این سفر موفقیت آمیز بوده و مورد انتقاد بعضی دیگر از صاحب نظران بوده است. گفته می شود در این سفر برای دومین بار به بارزانی پیشنهاد شد که اگر بخواهد می تواند با اوجالان ملاقات کند، اما وی نپذیرفت. اما چرا؟
عثمان اوجالان برادر عبدالله اوجالان که در حال حاضر ساکن شهر کویه از توابع اقلیم کردستان است گفته: بارزانی قبل از اینکه به ترکیه سفر کند با من دیدار کرد و گفت: در سفرهایی که به ترکیه داشته ام، مقامات این کشور به من پیشنهاد ملاقات با اوجالان را داده اند اما من نپذیرفته ام!
عثمان اوجالان در باره سفر بارزانی به ترکیه گفته: بارزانی رفت تا باردیگر پروسه صلح و آشتی را به حرکت درآورد و کردهای ترکیه را از این بحران تحمیلی پ.ک.ک نجات دهد. وی در پاسخ به این سوال که آیا بارزانی برای پ.ک.ک تهدید محسوب می شود؟ گفت: اگر پ.ک.ک بارزانی را دشمن خود می داند، این مشکل آنهاست که در دنیایی غیر از دنیای واقعی زندگی می کنند. اما واقعیت اینست که اوجالان خود بارها گفته که مذاکرات صلح بدون بارزانی بی معنی است. چون در حال حاضر اوجالان در زندان است و طالبانی هم که مریض احوال است و تنها در این میان بارزانی است که می تواند همچنین نقشی را برعهده بگیرد.
محمد امین پنجوینی از هواداران پ.ک.ک هم در خصوص این رفتار بارزانی که به با اوجالان ملاقات نکرده است، گفته: کار خوبی کرده که نرفته اوجالان را در زندان ملاقات کند.
م: روداو

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی