سایز متن   /

دوران کالکان از سران پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) در مصاحبە با رسانه گروه در رابطه با حضور نظامی ترکیه در عراق گفته: نه تنها در بعشیقه بلکه در خود موصل نیز نظامیان ترکیه وجود دارند.

کوردپاریز/ کالکان گفته: ترکیه می‌گوید نیروهایش را برای آموزش پیشمرگ‌های کرد اعزام کرده در حالی که مسئولان حزب دمکرات کردستان می‌گویند آنها داوطلبان عرب را آموزش می‌دهند. ترکیه بدنبال آموزش پیشمرگان نیست بلکه درصدد تشکیل یک نیروی سنی عرب تحت این پوشش است. ترکیه و برخی از دولت‌های عربی مانند عربستان و قطر با علم به آنکه دوره مصرف داعش به پایان رسیده و این گروه در آینده برچیده خواهد شد اکنون تلاش می‌کنند با ایجاد سازمانی جدید آنرا برای ایجاد یک منطقه سنی در شمال بغداد جایگزین داعش کنند. ترکیه این روند را در سوریه آغاز کرده و در برخی مناطق اعضای داعش را به جبهه‌النصرا هدایت کرده است. در جرابلس و حومه حلب نیز سازمانی مشابه تأسیس شده که مقابله با نیروهای شیعی و ایجاد یک حکمرانی سنی را دنبال می‌کنند.

کالکان در رابطه با رویکرد داخلی دولت ترکیه نیز گفته: حزب عدالت و توسعه پیشتر چهره واقعی خود را پشت ماسک پنهان کرده بود اما با کارنامه سال‌های اخیر این ماسک از صورت آن افتاده است.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی