سایز متن   /

حزب دمکرات کردستان عراق (پارتی) با صدور اطلاعیه‌ای پ.ک.ک را عامل بدبختی کردها قلمداد کرده‌ و با اشاره‌ به‌ اینکه‌ هیچ کس نمی داند، پ.ک.ک به‌ دنبال چیست و چه‌ کسی آنان را تحریک می کند، این حزب را عامل ویرانی ۵۰۰ روستا در کردستان عراق می داند.

کوردپاریز/ حزب دمکرات با ذکر این نکته‌ که‌  این اطلاعیه‌ در پاسخ به‌ اطلاعیه‌ پ.ک.ک نوشته‌ شده‌ است، اعلام کرده‌: پ.ک.ک در اطلاعیه‌ خود انتقادات شدید و تهمت های کذب و ناروای  بسیاری را بر حزب دمکرات وارد کرده‌ و  از این حزب برای پنهان ساختن شکستها و اشتباهات خود استفاده‌ کرده‌ و به‌ طور مداوم سعی در ایجاد مشکل و معضل برای پارتی را دارد.
در ادامه‌ اطلاعیه‌ آمده‌ است: “ورود نیروهای ترکیه‌ به‌ عراق و اقلیم کردستان به‌ دلیل سیاست های اشتباه و نادرست پ.ک.ک بوده‌، اما حزب دمکرات به‌ دلیل در نظر گرفتن برخی ملاحظات، بسیاری از اعمال پ.ک.ک و ظلم هایی را که‌ در حق کردها روا داشته‌، افشا نکرده‌ و بارها تاوان اشتباهات پ.ک.ک را نیز داده‌ است. پ.ک.ک عامل ایجاد مشکل و معضلات بسیار برای اقلیم کردستان و مبارزات کردها بوده و هست. هیچ کس و حتی خود آنها نمی دانند که‌ پ.ک.ک به‌ دنبال چیست و چه‌ می خواهد و از سوی چه‌ کسی تحریک می شود. چرا پ.ک.ک مشکلات خود با دولت ترکیه‌  را به‌ داخل مرزهای این کشور نمی برد و در آنجا آنها را حل و فصل نمی کند؟ و اگر نمی تواند با دولت ترکیه‌ روبرو شود چرا این مشکلات به‌ داخل خاک اقلیم آورده‌ و مردم اقلیم را  دچار مشکل کرده‌ است؟  حزب کارگران کردستان عامل ویرانی و عدم آبادانی ۵۰۰ روستای اقلیم کردستان است. نام ۵۰۰ روستای اقلیم کردستان به‌ ضمیمه‌ این اطلاعیه‌ منتشر می شود، که‌ به‌ دلیل سیاست های اشتباه و فعالیت پ.ک.ک در اقلیم، ویران شده‌ و پ.ک.ک مانع از خدمات رسانی حکومت اقلیم به‌ این روستاها و بازسازی آن ها شده‌ است. برهم زدن امنیت و آسایش و زندگی روزمره‌ مردم  تبدیل به‌ کسب و کار شما(پ.ک.ک) شده؛ همچنین که‌ در حال حاضر نیز زندگی شهرها و روستاهای مناطق کردنشن ترکیه‌ به‌ دلیل سیاست های اشتباه پ.ک.ک نابود شده‌ و مردم آن مناطق آواره‌ شده‌اند و دیگر زمان آن فرا رسیده‌ که‌ کردها از ماهیت واقعی و اعمال شما مطلع شوند، بهتر است که‌ با مقایسه‌ای میان عملکرد پ.ک.ک و حزب دمکرات، مشخص شود که‌ کدام یک امنیت و آسایش زندگی کردها را بر هم زد است.”
لازم به‌ ذکر است که‌ طبق اسامی روستاهایی که‌ در این اطلاعیه‌ منتشر شده‌ است؛ حزب دمکرات، پ.ک.ک را عامل ویرانی ۳۰۴ روستا در استان دهوک، ۱۷۷ روستا در استان اربیل و ۳۴ روستا در استان سلیمانیه‌، قلمداد کرده‌ است.

م: رسانه های اقلیم کردستان

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی