سایز متن   /

مراد کارایلان، از سران پ.ک.ک اخیرا درخصوص درگیری های ارتش ترکیه با اعضای مسلح این گروه در داخل شهرهای مرزی ترکیه گفته: حزب عدالت و توسعه دیگر آن حزب سابق نیست. این حزب تبدیل به حزب حرکت ملی ترکیه (MHP) شده است. ذهنیت این حزب به ذهنیتی فاشیستی تبدیل شده است و درصدد سرکوب پ.ک.ک برآمده است.

کوردپاریز/ کارایلان در ادامه تهدیداتش گفته: (HPG) شاخه نظامی پ.ک.ک به هیچ صورتی وارد درگیری با نیروهای امنیتی ترکیه در داخل شهرهای ترکیه نشده است. این مسئله برای همگان آشکار است. ارتش ترکیه با شهروندان و جوانان کردی در حال جنگ است که برای دفاع از خود اقدام کرده اند. این در حالیست که روزانه آمار کشته های این گروه در نتیجه ی درگیری ها و عملیات ها در مناطق جنوب شرق و شرق این کشور رسانه یی می شود.

کارایلان در ادامه تهدیداتش گفته: حکومت ترکیه در حال بازی کردن با آتش است. اگر وضعیت در جنوب شرق ترکیه این گونه پیش رود شاخه نظامی پ.ک.ک به صورت رسمی وارد درگیری ها خواهد شد. در این صورت تمام کانال های ارتباطی میان جمهوری ترکیه و مردم کرد تماما از بین خواهد رفت. اگر قرار باشد شما با تانک و توپ ما را سرکوب کنید دیگر زندگی برابر معنی نخواهد داشت. درگیری های ترکیه به یک جنگ داخلی تبدیل شده است. مقایسه درگیری های کنونی ترکیه با درگیری های دهه ۹۰ میلادی کار اشتباهی است. ابعاد این درگیری ها از دهه ۹۰ میلادی بسیار فراتر رفته است. اقداماتی که نیروهای امنیتی ترکیه در مناطق کردنشین این کشور صورت می دهند یادآور اقدامات ۱۹۲۵، ۱۹۳۰ میلادی در این کشور است. همان جنایت هایی که در کشتار درسیم صورت گرفته بود اکنون درسال ۲۰۱۵ میلادی در حال تکرار است.

گفتنی است از ماهها پیش درگیری مجدد میان این گروه و ارتش ترکیه در مناطق جنوب شرق و شرق این کشور از سرگرفته شده و طبق آماری که نهادهای امنیتی تاکنون رسانه یی کرده اند، بالغ بر ۲۵۰۰ تن از اعضای این گروه در درگیری های چند ماه گذشته تاکنون کشته شده اند و شماری هم زخمی و تعدادی هم به اسارت درآمده اند. دراین میان شماری زیادی از مردم بی گناه و بی دفاع هم قربانی استراتژی جنگ پ.ک.ک در شهرها و حفر خندق و … شده اند.

م: رسانه پ.ک.ک

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی