سایز متن   /

ادامه درگیری ها در جنوب شرق ترکیه در شرایطی ادامه دارد که اعتراضاتی در شهرهای استانبول و دیاربکر علیه عملیات نظامی ارتش ترکیه برپا شده و صدها نفر از معترضان مخالفت خود را با این عملیات اعلام کرده اند. پلیس ترکیه نیز با استفاده از گاز اشک آور و گلوله های پلاستیکی، تظاهرات کنندگان را متفرق کرده است.

کوردپاریز/  منابع امنیتی اعلام کردند: با تشدید درگیری ها در جنوب شرق ترکیه بین نیروهای امنیتی و  پ ک ک، در ۶ روز گذشته بیش از ۱۱۰ نفر از شبه نظامیان کرد کشته شده اند.

عملیات بزرگ ارتش ترکیه در شهرهای جیزره و سلوپی در جنوب شرق این کشور در حال پیگیری است. منابع امنیتی از تخریب ۳۰۰ ساختمان در شهر جیزره خبر می دهند. در بسیاری از مناطق شهر سلوپی نیز برق قطع شده است.

احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه نیز در سخنانی در جمع طرفداران حزب عدالت و توسعه تاکید کرد: ما خسته نخواهیم شد. ما روز و شب به مبارزه ادامه خواهیم داد تا همه کوه ها، شهرها و مناطق این کشور از وجود مراکز تروریستی، پاکسازی شود.

بیش از ۱۰ هزار نیروی ارتش ترکیه شرکت کرده اند. این دو شهر در استان شرناخ واقع شده اند و اعضای پ.ک.ک در آنجا پراکنده شده اند.

منبع: رویترز 

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی