سایز متن   /

در یک هفته اخیر بر اثر درگیری نیروهای نظامی ترکیه و اعضای مسلح پ.ک. در مناطق کردنشین این کشور، دست‌کم ۲۳ غیرنظامی جان باخته‌اند.

کوردپاریز/  خودروهای زره پوش ارتش ترکیه روز سه شنبه مواضع اعضای مسلح پ ک ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) را در منطقه «جیزره» در  نواحی جنوب شرقی محاصره کرد. طی یک هفته گدشته و بر اثر عملیات گسترده ارتش ترکیه در این منطقه، ۱۲۷ عضو این گروه کشته شده‌اند.
به گفته رسانه های ترکیه، درگیری در این منطقه موجب شده است ده ها هزار نفر از ساکنان منطقه «سور» از خانه های خود متواری شوند. منطقه سور تاریخی ترین بخش شهر بزرگ «دیاربکر» است که از سه هفته پیش در آن مقررات منع رفت و آمد برقرار شده است.
مناطق سلوپی و جیزره نزدیک مرز عراق و سوریه، در کانون عملیات نیروهای ارتش ترکیه قرار دارند. همچنین بر اساس تصاویر منتشر شده از رسانه های ترکیه، ارتش این کشور در خیابان های ویران شده سور و ساختمان های سوراخ سوراخ گشت زنی می کند.

هرکدام از طرفین این درگیری ها با انگشت اشاره اتهام کشتن غیرنظامیان را متوجه طرف مقابل می کند، این درحالیست که به عقیده ی بسیاری از کارشناسان، این اتهام مستقیم و غیرمستقیم متوجه پ.ک.ک است! چرا؟ چون این غیرنظامیان قربانی استراتژی جدید این گروه در مناطق کردنشین ترکیه تحت نام استراتژی جنگ شهر و حفر خندق شده اند. اما در مقابل نباید عملکرد خشن و افراطی ترکیه را در این مناطق نادیده گرفت.

منبع: تابناک

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی