سایز متن   /

منابع آگاه امنیتی در ترکیه اعلام کردند که طی ۱۰ روز اخیر، از عملیات نیروهای امنیتی در جنوب شرق این کشور، دست کم ۲۰۸ عضو پ‌ک‌ک کشته شدند.

کوردپاریز/ درگیری های شدید با وجوداعلام حکومت نظامی در دیاربکر، میان نیروهای ارتش و اعضای گروه پ.ک.ک صورت گرفت؛ در این درگیری ها دست کم یک نظامی ترکیه و شش تن از اعضای پ.ک.ک کشته شدند. در خبری دیگر، مقامات امنیتی ترکیه از کشته شدن دست کم ۱۶۸ تن از اعضای این گروه در استان‌های کردنشین شرناخ، ماردین و دیاربکر ترکیه طی عملیات بزرگ ارتش خبر دادند. از سویی، نیروهای امنیتی ترکیه اعلام کردند، اعضای پ‌ک‌ک در هنگام فرود یک فروند هواپیمای مسافربری در فرودگاه دیاربکر به سمت آن شلیک کرده‌اند.

خبرگزاری آناتولی به نقل از منابع آگاه نوشت: این عملیات‌ها موجب کشته شدن ۱۳۹ عضو پ‌ک‌ک در شهرک «جزیره» و ۸ نفر در «سلوبی در استان شرناخ» ترکیه شده است. علاوه بر آن، ۳۳ نفر در منطقه «سور» و ۳ نفر در شهرک «ینی شهیر» در استان «دیار بکر»، ۲۱ نفر در دو شهرک «دار گیجیت» و «نصیبین» در استان «ماردین» و ۴ نفر در استان «بیتلیس» کشته شدند.
از سوی دیگر، حزب دموکراتیک خلق‌ها اعلام کرد که در این عملیات‌های اخیر، دست‌کم ۳۸ شهروند ترکیه نیز جان خود را از دست داده‌اند.
خبرگزاری «رویترز» نوشت که با آغاز روز یازدهم عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در جنوب شرق کشور علیه پ‌ک‌ک، صدای انفجارها و تیراندازی‌های شدیدی در اطراف شهرک جزیره به گوش می‌رسد.

در همین راستا، جنگنده‌های ترکیه، مواضع حزب کارگران کردستان را در اربیل عراق هدف قرار دادند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه السومریه نیوز، شاهدان روز جمعه، از حملات جنگنده‌های ترکیه به مواضع افراد مسلح وابسته به حزب کارگران کردستان در مناطق مرزی شمال استان اربیل عراق خبر دادند.

شاهدان در گفتگو با السومریه نیوز، با بیان اینکه «جنگنده‌های ترکیه، مواضع افراد مسلح حزب کارگران کردستان را در منطقه خاکورک واقع در منطقه مرزی میان ترکیه، عراق و ایران بمباران کردند» گفتند: جنگنده‌ها دو منطقه بیرموکه و لولان را در منطقه مرزی سیدکان هدف قرار دادند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی