سایز متن   /

یکی از روزنامه های ترکیه  در مطلبی نوشته که رهبر زندانی حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) گفته: جنگی که اکنون پ.ک.ک آنرا در شهرهای مناطق کردنشین ترکیه شروع کرده و ادامه می دهد، کاملا غلط  است و مردم هم از این اقدام حمایت نمی کنند و لذا در این حالت کاری از دست من هم ساخته نیست.

کوردپاریز/ روزنامه طرف ترکیه در شماره دیروز خود (جمعه ۴ آذر) از قول مقامات دولت نقل کرده که رهبر پ.ک.ک (عبدالله اوجالان) به خاطر جنگ و درگیری های اخیر در مناطق کردنشین ترکیه در جنوب شرق و شرق این کشور، هم از پ.ک.ک انتقاد کرده و هم از مقامات دولتی.

اوجالان گفته: پ.ک.ک با کشاندن جنگ و درگیری به داخل شهرها و حفر خندق و ایجاد سنگر در خیابان و کوچه ها، دچار اشتباه بزرگی شده و چون مردم هم از آن حمایت نمی کنند، لذا دچار شکست شده، چون هیچ جنگی بدون پشتوانه ی مردم به نتیجه نخواهد رسید.

پ.ک.ک تاکنون چندین بار اعلام کرده که از دستورات اوجالان پیروی نخواهد کرد و دلیل سران این گروه که در کوهستان های قندیل و زاپ واقع در شمال عراق مستقر هستند، اینست که شرایط اوجالان در زندان طوری نیست که بتوان به حرف ها و سخنان آن اطمینان کرد. آخرین موضع این گروه در مقابل سخنان اوجالان هم اوایل بهار امسال بود که علنا اعلام کرد نه اوجالان در زندان و نه سران پ.ک.ک در اروپا و نه حزب دموکراتیک خلق ها که به شاخه شهری پ.ک.ک شناخته شده است، حق اظهارنظر در باره مذاکرات صلح و یا هر اقدام دیگر پ.ک.ک را نخواهند داد چون صلاحیت این کار را ندارند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی