سایز متن   /

موج گسترده‌ای از حملات سایبری، سایت‌های دولتی ترکیه را هدف گرفته است. در آنکارا، برخی رسانه‌ها روسیه و برخی دیگر گروه هکرهای معروف به Anonymous را مسئول این حملات می‌دانند.

کوردپاریز/  سازمان غیردولتی موسوم به NIC.tr که مسئولیت آدرس‌های اینترنتی ترک با پسوند ملی «tr.» را به عهده دارد، اعلام کرد که حملۀ سایبری از خارج از کشور و از سوی «منابع سازمان داده‌شده» هدایت می‌شود. سایت‌های وزارتخانه‌ها، ارتش، بانک‌ها و مؤسسات متعدد بازرگانی که با پسوند «tr.» کار می‌کنند، هدف اصلی حملات هستند.
وزیر ارتباطات ترکیه که وضعیت را «نگران‌کننده» توصیف کرد، خواهان افزایش تدابیر امنیتی شد و گفت که اقدامات برای پاسداری از شبکۀ اینترنت تاکنون کافی نبوده است.  برخی رسانه‌های ترک احتمال داده‌اند که هدایت‌کنندۀ اصلی حملات، روسیه باشد. روابط آنکارا و مسکو از زمان سقوط هواپیمای جنگی روس توسط نیروهای ترک (۲۴ نوامبر) به شدت تیره شده است.
برخی مطبوعات ترک نیز گروه هکرهای انانیموس (Anonymous) را متهم می‌کنند.
انانیموس قبلاً ترکیه را متهم کرده بود که «از داعش نفت می‌خرد و اعضای این گروه را درمان می‌کند. انانیموس به دولت ترکیه هشدار داده بود که «اگر از حمایت از داعش دست برندارید، ما حملات سایبری خود را ادامه خواهیم داد.
این گروه هکر ناشناس علیه همۀ سایت‌های نزدیک به داعش اعلان جنگ کرده است.
م: خبرگزاری فرانسه

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی