سایز متن   /

نخست وزیر ترکیه برای کاهش درگیری ها با گروه پ ک ک به دنبال همکاری بیشتر با کردهای میانه رو در ترکیه است.

کوردپاریز/ داوود اغلو نخست وزیر ترکیه در حال برنامه ریزی برای دیدار با رییس حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) است. این حزب یکی از مخالفان دولت فعلی ترکیه است اما آنکارا به دنبال جذب اعتماد این حزب برای کاهش درگیریها با حزب کارگر کردستان ترکیه موسوم به پ ک ک است.

ارتش ترکیه در روزهای اخیر حملات شدیدی را به مواضع پ ک ک آغاز کرده است. شب پنجشنبه در جنوب شرقی ترکیه و نزدیکی مرز سوریه درگیری سختی بین ارتش ترکیه با کردها صورت گرفت. در حال حاضر نیز به این منطقه نیروهای امنیتی بیشتری برای مبارزه با کردها ارسال شده است. رسانه های دولتی ترکیه اعلام کرده اند که تا کنون بیش از ۲۰۸ عضو پ ک ک کشته شدند.

حزب دمکراتیک خلق ها هرچند به عنوان زیرشاخه ی پ.ک.ک شناخته شده و از سران این گروه در قندیل و زاپ دستور می گیرد، اما به شدت با استراتژی جنگ شهری این گروه سر مخالفت دارد و تاکنون بارها سران این گروه را به بازگشت به پای میز مذاکره و ساکت کردن سلاح ها دعوت کرده که البته با واکنش تند سران این گروه در کوهستان های قندیل و زاپ مواجه شده است. پ ک ک نه تنها در ترکیه ، بلکه در اتحادیه اروپا و ایالات متحده به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده است.

م: خبرگزاری رسمی اتریش

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی