سایز متن   /

یک گروه مسلح مسئولیت حمله به دومین فرودگاه بین المللی استانبول را که منجر به کشته شدن یک نظافتچی و زخمی شدن یک تن دیگر شد، بر عهده گرفت.

کوردپاریز/ گروه شاهین های آزادی کردستان موسوم به تاک (شاخه جوانان حزب کارگران کردستان ترکیه – پ.ک.ک) در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد: ما… مسئولیت حمله با بمب‌های خمپاره‌ای به فرودگاه صابیحا گوکچن استانبول را بر عهده می گیریم.

زهرا یاماک، نظافتچی ۳۰ ساله فرودگاه، ساعاتی پس از حمله به فرودگاه واقع در بخش آسیایی استانبول بر اثر جراحاتی که به سرش وارد شده بود جان باخت. یک نظافتچی دیگر نیز در اثر این حمله مجروح شد. مقامات ترک اطلاعات چندانی درباره علل احتمالی این انفجارها در اختیار رسانه‌ها قرار نداده‌اند.

این حمله در زمانی صورت گرفته که ترکیه حملاتی را علیه حزب کارگران کردستان عراق (پ ک پ) صورت داده است. گروه پ ک ک از سال ۱۹۸۴ علیه دولت ترکیه حملات مسلحانه انجام می‌دهد. هدف این گروه ابتدا استقلال کردستان بزرگ و واحد بود، اما بعدا خواستار دریافت حقوق بیشتر برای بزرگترین اقلیت قوی ترکیه شد.

مقامات ترک می گویند گروه تاک به دستور پ ک ک حملات علیه اهداف غیرنظامی را انجام می دهد، اما پ ک ک ادعا می‌کند تاک یک گروه جدا شده از پ ک ک است که این گروه هیچ کنترلی روی اقدامات آن ندارد. در سایت اینترنتی گروه تاک از آنچه «ائتلاف جنگی» بین رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه و گروه داعش علیه کردها ایجاد شده انتقاد شده است. این گروه همچنین گفته حمله به این فرودگاه در واکنش به حملات فاشیستی‌ای صورت گرفته که شهرهای کردنشین را به ویرانه تبدیل کرده است.

م: گاردین

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی