سایز متن   /

به گزارش کورپاریز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور درباره آمار ثبت نام شدگان هر دو انتخابات گفت : تعداد داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی نسبت به دوره نهم بیش از ۲ برابر افزایش دارد و تعداد ثبت نام کنندگان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۶۲ درصد بیشتر از داوطلبان دوره قبل است .

وزیر کشور گفت : برای هر یک از ۸۸ کرسی مجلس خبرگان رهبری تعداد ۹ نفر و برای هر یک از ۲۹۰ کرسی مجلس شورای اسلامی تعداد ۴۲ نفر ثبت نام کرده اند و سهم مشارکت زنان از ۸ درصد دوره قبل به ۱۲ درصد در این دوره رسیده است .استان تهران با ۲ هزار و ۷۶۹ داوطلب حدود ۲۳ درصد کل ثبت نام شدگان را به خود اختصاص داده است. استان های اصفهان با ۸ درصد، خراسان رضوی با ۷ درصد و فارس با ۶ درصد در رتبه های بعدی قرار دارند . ۷۳ درصد از ثبت نام کنندگان زیر ۵۰ سال هستند که این رقم در دوره قبل ۶۷ درصد بوده است و حدود ۱۸ درصد از ثبت نام کنندگان نیز بین ۳۰ تا ۳۵ سال سن دارند و سن کمتر از ۵ درصد از ثبت نام کنندگان بین ۶۰ تا ۷۵ سال است .

وزیر کشور تعداد داوطلبان حوزه های مربوط به اقلیت های دینی را ۲۳ نفر و داوطلبان دارای سابقه نمایندگی ادوار گذشته مجلس شورای اسلامی را ۶۹۸ نفر معادل ۶ درصد کل ثبت نام کنندگان اعلام کرد و افزود: بیش از ۱۶ درصد ثبت نام کنندگان دارای مدرک تحصیلی دکترا، ۷۲ درصد کارشناسی ارشد ، کمتر از ۶ درصد تحصیلات حوزوی و بقیه آن کارشناسی هستند .

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی