سایز متن   /

مراد کارایلان از سران گروه حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک ) به دولت ترکیه هشدار داد، بدون پذیرش خود مختاری پ.ک.ک  و آزادی عبدالله اوجالان رئیس زندانی این گروه، درگیری ها متوقف نخواهد شد.
کوردپاریز/ کارایلان در مصاحبه با روزنامه گروه که در اروپا منتشر می شود، با اشاره به تاکید شاخه جوانان گروه پ ک ک بر مخالفت با ادارات محلی دولت ترکیه در مناطق جنوب شرق این کشور گفت، جنبش انقلابی جوانان میهن پرست ( شاخه جوانان گروه پ ک ک ) تاکید می کند که ما باید مناطق خود را اداره کنیم و امنیت را خود در این مناطق برقرار کنیم .این موضوع به مفهوم قیام علیه جمهوری ترکیه نیست بلکه مطالبه حق است.
کارایلان در ادامه گفت: اگر دولت ترکیه خودمختاری را کاملا رد کند و در پی از میان بردن کسانی باشد که خواستار خودمختاری هستند، ما نیز جدا شدن از ترکیه را بررسی خواهیم کرد. گسترش عملیات ارتش ترکیه در مناطق جنوب شرق این کشور، موجب گسترش و تشدید درگیری ها خواهد شد و دولت ترکیه بازنده چنین روندی خواهد بود.

از چند ماه قبل تاکنون، پ.ک.ک مناطق کردنشین ترکیه واقع در جنوب شرق و شرق این کشور را به میدان نبرد با ارتش ترکیه بدل ساخته و جنگ را به شهرها کشانده و خیابان ها را کنده و خندق حفر کرده و از مساجد و مدارس هم به عنوان پایگاه و سنگر استفاده می کند. در مقابل نیز ارتش ترکیه برای بیرون راندن این گروه جدایی طلب که در لیست ترور ترکیه و کشورهای اروپایی و آمریکا قرار دارد، به اقدامات متقابل دست زده تا امنیت و آرامش را به این مناطق برگرداند. گفتنی است در این میان بیشترین آسیب را افراد مدنی و مردم بی سرپناه متحمل می شوند که روزانه شماری از آنها قربانی گلوله های این طرف و یا آن طرف می شوند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی