سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز، در حالی سال نو میلادی آغاز گردید که جنگ و خشونت ورزی و افراطی گری منطقه خاورمیانه را فرا گرفته است و به جز چند کشور تقریبا عموم کشورها با ناامنی و افراطی گری مواجه هستند .
در این میان سازمان ملل شعار سال نومیلادی را ( فهمیدن و ادراک جهانی ) با هدف ایجاد جنبشی جهانی برای درک و فهمیدن انسان، هستی، ارتباط های بین انسانی و همچنین تمام ارکانی که به زیست انسانی تر یاری میرساند ، نام نهاده است .
اما در بین یکی از بحرانهای انسانی در منطقه ای که حائل بین اروپای وحشت زده از تروریسم و آسیای عجین با تروریسم هدایت شده غرب است ، در ترکیه در حالی در جریان است که دو طرف این منازعه خشونت بار هردو بر طبل جنگ می کوبند .
رجب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در پیام سال نوی میلادی بر طبق جنگ می‌کوبید و تمام کشته های این منازعه اعم از پیکارجویان پ.ک.ک و غیر نظامیان کرد را تروریست خطاب میکند و هیچ تفکیکی بین آن که سلاح در دست دارد و آن کودک و زنی که در خون خود می غلتد قائل نمی شود .

اردوغان با دفاع از سیاست‌های داخلی و خارجی خود، از سه هزار و یکصد کشته صحبت کرده و ادامه میدهد که نیروهای امنیتی در حال پاکسازی مناطق شهری و کوهستانی از تروریست‌ها هستند.

او در حالی از خونریزی‌ها توسط نیروهای دولتی دفاع کرد که از ماه ژوئن تاکنون دستکم چهارصد غیرنظامی کرد از جمله ۶۱ کودک و ۷۴ زن در این جریان جان خود را از دست دادەاند.
اما در سوی دیگر این منازعه خشونت بار ،حزب کارگران کردستان یا همان پ.ک.ک قرار دارد که اکنون با انبوهی گروه اقماری در هر فضای خلاء تلاش دارد تا خود را نمایان سازد.
پ.ک.ک در بیانیه ای به مناسبت سال نو مدعی گردیده که، مبارزه کردهای ترکیه برای آزادی و دموکراسی در سال ۲۰۱۶ با قاطعیت ادامه خواهد داشت
تا زمانی که کردها به یک زندگی آزادانه و توام با دموکراسی دست پیدا نکرده اند مبارزات و مقاومت های حرکت های آزادی کرد در سال ۲۰۱۶ ادامه پیدا خواهد کرد.
در ادامه این بیانیه آمده است: حزب عدالت و توسعه با سرکوب مبارزات مردم کرد ترکیه و نیروهای انقلابی دموکراتیک در داخل ترکیه در تلاش برای تاسیس دیکتاتوری در ترکیه است. سال ۲۰۱۵ در ترکیه به مبارزه میان هواداران دموکراتیزه شدن ترکیه و کسانی که درپی دیکتاتوری در این کشور هستند گذشت. سال ۲۰۱۶ این مبارزات با قاطعیت بیشتر ادامه پیدا خواهد کرد. حرکت های آزادی کرد در سال ۲۰۱۵ میلادی مبارزات بسیار مهمی داشتند. یکی از مهمترین مبارزات حرکت های آزادی کرد در سال ۲۰۱۵ مبارزات خودمختاری در ترکیه بود. این مبارزات و مقاومت های حرکت های آزادی کرد در سال ۲۰۱۶ نیز ادامه پیدا خواهد کرد. تا زمانی که کردها به یک زندگی آزادانه و توام با دموکراسی دست پیدا نکرده اند مبارزات ادامه خواهد داشت.
پ.ک.ک نیز به شکلی دیگر بدون ارائه راهبردی مشخص در مسیر کاهش خشونت ها همچنان بر طبل جدایی طلبی که سالهای پیش آن را فراموش کرده بود میکوبد و غافل از اینکه این روند موجب کشتار کردهایی میشود که دیگر چندان تمایلی به تداوم این خشونت ها ندارند .

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی