سایز متن   /

 عثمان بایدمیر نماینده از لیست حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در پارلمان ترکیه درباره وضعیت آشفته و نابسامان مناطق جنوب شرق و شرق ترکیه که عمدتا کردنشین هستند گفته: اگر این وضعیت در ترکیه ادامه یابد، این کشور هم همچون سوریه دچار نابودی و آشفتگی خواهد شد.

کوردپاریز/ بایدمیر در ادامه با انتقاد از عملکرد دولت و ترویج خشونت توسط حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به پ.ک.ک گفته: صلح و آشتی قربانی انتخابات ۷ ژوئن شد تا حکومتی واحد تشکیل شود و برای گذار از این بحران باید دیگر طرف ها و احزاب سیاسی هم باید کمک کنند چونکه این وضعیت تنها با حزب حاکم عدالت و توسعه و حزب دموکراتیک خلق ها حل نخواهد شد. چراکه کشته شدن هر غیرنظامی در این مناطق، سطح دوستی و زندگی مسالمت آمیز را کاهش می دهد.

بایدمیر در ادامه سخنانش با اشاره به خشونت ها و ترورهایی که از جانب پ.ک.ک صورت می گیرد، این گروه را دلیل اصلی تداوم خشونت و آواره شدن مردم و کشته و زخمی شدن آنها معرفی کرده چرا که معتقد است پ.ک.ک وارد بازی جدیدی در منطقه شده که سناریوی اصلی آن توسط خود ترکیه نوشته شده است.

بایدمیر در پایان از حکومت ترکیه و پ.ک.ک خواسته تا به این بازی پایان دهند واز این بیشتر مردم بی دفاع و غیرنظامی را قربانی آرزوها و امیال خود نکنند، چون کردهای ترکیه به هیچ وجه از این شرایط راضی نیستند و خود قادر به اداره ی امور خویش هستند و خواهان زندگی با دیگر اقوام در یک جغرافیای واحد هستند و هیچ وقت به ذهنیت نیوعثمانی گری اردوغان و خشونت های پ.ک.ک بله نگفته اند و نخواهند گفت.

م: آوینه

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی