سایز متن   /

عمر چلیک، سخنگوی حزب عدالت و توسعه ترکیه اعلام کرد اگرچه این حزب مخالف بسته شدن احزاب است، اما کسانی‌ هم که از تروریسم حمایت کرده اند باید به سزای اعمالشان برسند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از آناتولی، عمر چلیک، معاون حزب عدالت و توسعه ترکیه و سخنگوی این حزب در بیانیه خود پس از دیدار احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه با دولت باغچه‌لی، رئیس حزب حرکت ملی ترکیه در مجلس، اعلام کرد اگرچه این حزب مخالف بسته شدن احزاب است، اما کسانی‌ هم که از تروریسم حمایت کرده اند، باید به سزای اعمالشان برسند.

چلیک ادامه داد: “چرا از حزب دموکراتیک خلق‌ها قرار ملاقات گرفتیم؟ به دلیل احترام به رای‌دهندگان به این حزب. پس چرا قرار را لغو کردیم؟‌ به دلیل این که رهبران حزب دموکراتیک خلق‌ها به نخست وزیر و رئیس حزب مان بی احترامی کردند و رویکردهای اشتباه و غیر جدی در راستای تدوین قانون اساسی جدید داشتند. حزب دموکراتیک خلق‌ها باید مراعات نزاکت را کند و از کانال‌های مشروع سیاسی استفاده نماید تا حزب عدالت و توسعه آن‌ها را به عنوان مخاطب خود قبول کند”.

این روزها خبر کشته شدن غیرنظامیان در ترکیه هم از سوی ارتش این کشور که گفته می شود به دلیل شلیک های کور نظامیان صورت می گیرد و هم توسط گلوله اعضای مسلح پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان ترکیه)، زندگی را در مناطق جنوب شرق و شرق این کشور مختل کرده است. طبق آخرین آمار غیر رسمی که در روزنامه حریت ترکیه منتشر شده، ۶۵ درصد مردم ترکیه هم دولت و هم جریان تروریستی پ.ک.ک را سبب این ویرانی ها می دانند و تنها ۱۵ درصد از عملکرد پ.ک.ک حمایت می کنند. این بدان معنی است که جامعه ی کردها در ترکیه در باتلاق آرزوهای ۱۵ درصد از مردم گرفتار شده که رهبری آنرا پ.ک.ک در اختیار دارد. این گروه نوجوانان زیر ۱۸ سال را مسلح کرده و آنها را راهی خیابان ها و کوچه ها کرده تا خندق حفر کنند و سنگر بسازند و در مقابل نظامیان ترکیه مقاومت کنند و خود نیز آن سوی کوهها در شمال عراق مستقر است و از مردم بی دفاع کرد در مناطق جنوب شرق و شرق این کشور به عنوان سپر دفاعی استفاده می کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی