سایز متن   /

اخیرا خبرگزاری آناتولی ترکیه در مصاحبه یی که با یکی از سران حزب دمکرات کردستان ایران (حدکا) در شهر کویه از توابع اقلیم کردستان عراق داشته، به مخالفت این سرکرده حدکا با مبارزات مسلحانه اشاره کرده و عملکرد پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) را هم زیر سوال برده است.

کوردپاریز/ مصطفی مولودی، معاون رئیس حدکا در شهرستان کویه در گفتگو با خبرگزاری آناتولی گفته: هیچ مشکلی از جمله مشکل کردها در منطقه، بصورت مسلحانه قابل حل نیست. مولودی با اشاره به عملکرد مسلحانه پ.ک.ک در مناطق کردنشین ترکیه، راهکار و استراتژی این گروه را غلط دانسته و گفته پ.ک.ک سال هاست که دچار این اشتباه شده و همچنان ادامه می دهد.

او در ادامه بدون توجه به سابقه خشونت ورزی ها و افراطی گری های حدکا ، با اشاره به فرصت طلایی پیش روی حزب دموکراتیک خلق‌ها جهت تهیه قانون اساسی جدید و حل مشکل کردها در ترکیه تاکید کرد: کسانی که معتقدند با توسل به راه‌های غیرسیاسی می‌توان مشکل کردهای ترکیه را حل کرد در اشتباه هستند. از این رو مشکلات را نه در کوه‌ها، بلکه زیر سقف پارلمان باید حل و فصل کرد.

این سرکرده حدکا که راهبرد نگاری های دوگانه اش را در ابتدای افاضاتش فراموش کرده است، در میانه ی صحبت هایش با اشاره به انتخابات پیش روی در ایران گفته: از نظر ما چیزی تغییر نکرده و بنابراین ما باردیگر این انتخابات را از هم اکنون تحریم کرده ایم !!

پ.ک.ک هم بارها از خیانت های این دو حزب که خود را از نوادگان مصطفی بارزانی می خوانند، پرده برداشته و مدام آنها را به خیانت متهم می کند و به ویژه حدکا را که سال هاست اردوگاه نشین شده و بیشتر در مشکلات داخلی و اخلاقی گرفتار گردیده و عمده تلاش خود را در مسیر مزدوری متمرکز کرده اند به گونه ای که هر روز بازیچه دست یکی از کشورهای منطقه میشوند و این اواخر هم به بازیچه دست اردوغان و سیاست های هیجانی و افراطی این دیکتاتور کوچک تبدیل شده است.

گفتنی است از بهار گذشته و پس از نشستی که سران ترکیه با مقامات حزب دمکرات کردستان عراق و شخص بارزانی و همچنین رئیس حدکا (مصطفی هجری) در اربیل داشتند، توافقاتی میان این سه به امضا رسیده که اقدامات مشترک علیه پ.ک.ک بخشی از آن بود. نوادگان بارزانی پس از نشست مذکور، به ترکیه قول همکاری در تمامی زمینه ها را داده اند. هرچند این گروه بی نام و نشان توسط شخص بارزانی به نشست دعوت شده بود، اما اکنون شاهد حضور خبرگزاری رسمی ترکیه در اردوگاه این گروه واقع در شهر کویه هستیم.

یکی از اهداف اصلی این ائتلاف، تحت فشار قرار دادن پ.ک.ک به عنوان دشمن قسم خورده اشان است که ترکیه هم این روزها هم در داخل و هم در خارج مرزها با آن مقابله می کند. اما نباید فراموش کرد که قتل عام مردم بی دفاع و بی گناه در جنوب شرق و شرق ترکیه که عمدتا کردنشین هم هستند، بخش دیگری از همین سناریو است که پ.ک.ک هم به نوعی در آن شریک شده است. چون کشتن مردم بی پناه و غیرنظامی در شهرها نتیجه راهکارها و سیاست های غلطی است که سران پ.ک.ک در پشت کوههای قندیل اتخاذ کرده اند و نوجوانان را به جان ارتش ترکیه انداخته اند که روزانه شمار زیادی از آنها کشته می شوند و مدام آنها را تشویق می کنند که مقاومت یعنی زندگی و این در حالی است که کادرهای نظامی پ.ک.ک در مقرهای کوهستانی پ.ک.ک در خواب زمستانی به سر می برند .

در این میان تنها مردم عادی هستند که قربانی می شوند، چه آنان که خواسته یا ناخواسته وارد بازی نوادگان بارزانی و اردوغان شده اند و چه آنان که در باتلاق سناریوی اردوغان و پ.ک.ک گرفتار شده اند

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی