سایز متن   /

عثمان بایدمیر نماینده شهر اورفای ترکیه از لیست حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در پارلما این کشور خطاب به رجب طیب اردوغان رئیس جمهور گفت: برای کودکان غزه گریه نکن چون تو خودت کودک کشی.

کوردپاریز/ بایدمیر که از موضوع درگیری های ارتش ترکیه و اعضای مسلح پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) به رهبری عبدالله اوجالان که از سال ۱۹۹۹ میلادی در زندانی در جزیره امرالی ترکیه دروان محکومیتش را می گذراند سخن می گفت، از کشته شدن افراد غیرنظامی و کودکان در این جنگ گفت و اینکه این کودکان چطور قربانی بازی دو جناح مسلح در منطقه شده اند. بایدمیر گفت: ظلم ظلم است چه در غزه باشد چه در سلوپی. قربانیان این ظلم ها چه در غزه و چه در مناطق کردنشین ترکیه، کودک و افراد غیرنظامی هستند. انشاالله خداوند حق آنها را خواهد گرفت.

بایدمیر در ادامه سخنانش که مخاطب اصلی آن اردوغان بود گفت: اردوغان برای کودکان غزه اشک می ریزد، این درحالیست که خودش کودکان کرد را می کشت. حال به من بگوئید کدام وجدان و اخلاق راه را برای کشتن کودکان هموار می کند به غیر از اخلاق و وجدان شما (اردوغان) نباشد؟

بیش از یک ماه است که ارتش ترکیه و نیروهای امنیتی این کشور با تمام قوا به مناطق کردنشین این کشور به منظور جنگ با اعضای مسلح پ.ک.ک که در لیست ترور این کشور و اتحادیه واروپا و آمریکا قرار دارد، حمله کرده اند که طبق آمار غیررسمی منتشر شده در رسانه ها تاکنون بیش از ۳۰۰ تن غیرنظامی که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند، قربانی این حملات شده اند. جنایات اردوغان در حق کردهای کشورش تنها یک روی سکه است که روی دیگر آن پ.ک.ک است. چراکه این گروه آتش نفاق و جنگ را در این مناطق شعله ور کرده و اردوغان و ارتش هم به بهانه ی پاکسازی منطقه از وجود تروریست های پ.ک.ک، از هر روش نظامی و توپباران استفاده می کند که در این میان اکثر قربانیان افراد غیرنظامی و کودکان هستند. البته ناگفته نماند که این کشته ها اغلب در داخل شهرها هستند که از اطراف مورد هجوم پ.ک.ک و ارتش ترکیه واقع شده است. بنابراین شاید نتوان بطور دقیق گفت که کدام یک از این کشته و زخمی ها توسط گلوله پ.ک.ک یا ارتش ترکیه مورد اصابت قرار گرفته، اما این نکته کاملا آشکار است که به جز گلوله های این دو طرف، گلوله یی دیگر به خانه ها و خیابان ها شلیک نمی شود. حال طرفین همدیگر را متهم می کنند که طرف مقابلشان مسبب کشته شدن کودکان و غیرنظامیان است، اما در هرصورت این جنایت دو وجه اساسی دارد که پشت یکی از آنها ذهنیت نیوعثمانیسم اردوغان و پشت دیگر منطق خشونت و به دور از سیاست پ.ک.ک خفته است.

م: باسنیوز

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی