سایز متن   /

دیروز سه شنبه ۲۲ دیماه، اعضای مسلح YPG(شاخه نظامی سوری پ.ک.ک) با نیروهای مسلح مسیحی در شهر قامیشلی واقع در شمال سوریه درگیر شدند.

کوردپاریز/ شهر قامیشلی که نصف آن در دست ی.پ.گ و نصف دیگر هم در کنترل نیروهای دمشق است، دیروز شاهد درگیری اعضای مسلح ی.پ.گ موسوم به آسایش با یک گروه مسلح مسیحی به نام (سُرتُرُ) بود. گفته می شود در نتیجه این درگیری ۲ تن از اعضای گروه مسیحی کشته و ۵ تن هم زخمی شده اند و در مقابل ۲ عضو ی.پ.گ هم کشته شده اند.

گفتنی است شاخه نظامی سوری پ.ک.ک موسوم به ی.پ.گ از زمان شروع ناآرامی ها در این منطقه، کنترل را در دست گرفته و به دیگر احزاب و گروهها اجازه فعالیت سیاسی و نظامی نمی دهد. لذا تاکنون چندین بار گروههای مختلف و احزاب با این گروه درگیر شده اند. رئیس این گروه بنام صالح مسلم می گوید ما اجازه نخواهیم داد دو گروه نظامی در شمال سوریه فعالیت داشته باشند و در خطاب به نیروهای پیشمرگه سوری که در اقلیم کردستان آموزش نظامی دیده اند و حالا خواستار بازگشت به سوریه و مبارزه با داعش هستند، گفته: اجازه نخواهیم داد این گروه وارد سوریه شود و اگر هم اصرار دارند تنها یک شرط دارد و آن اینکه این نیروها باید به عضویت ی.پ.گ درآیند و فرمانبردار آن باشند در غیر اینصورت اجازه داده نخواهد شد.

از سوی دیگر کارشناسان سیاسی از همان روز نخست آشوب و ناآرامی ها در شمال سوریه و اعلام موجودیت این گروه، بر این نکته تاکید کردند که تخلیه شهرهای کردنشین در شمال سوریه توسط نیروهای حکومت مرکزی و تحویل ساختمان های اداری و اداره شهرها به دست این گروه نوپا، حکایت تکراری روابط حسنه پ.ک.ک با حکومت دمشق است. چراکه رهبر پ.ک.ک هم که از سال ۱۹۹۹ میلادی در جزیره امرالی ترکیه دوران محکومیتش را سپری می کند، سال های زیادی را در کنار پدر بشار اسد (حافظ اسد) گذراند و این سیاسیون معتقدند این روابط در دوران پسر وی نیز همچنان ادامه دارد.

م: خه لک

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی