- سایت خبری تحلیلی کورد پاریز | KURDPAREZ - https://kurdparez.com -

بسته خبری

همه آنچه که از شرایط فعلی ترکیه باید بدانید

اخبار را که بالا و پایین کنی، این روزها پس از سوریه و عراق، ترکیه خود به یکی از محورهای تحولات منطقه بدل شده است. حملات تروریستی متعدد، درگیری با کشورهای منطقه، درگیری‌های داخلی و واکنش‌های عجیب و غریب آنکارا همه اتفاقاتی است که هم‌زمان در ترکیه در حال وقوع است.
م : ایسکا

عفو بین‌الملل: ترکیه دست به مجازات جمعی کردها زده است

عفو بین‌الملل اعلام کرد، ترکیه به بهانه مبارزه با پ.ک.ک دست به مجازات جمعی کردها زده است.
م : اطلاعات

انفجار بمب در مدرسه‌ای در ترکیه

در انفجار بمب در حیاط مدرسه‌ای در جنوب شرق ترکیه دست‌کم پنج دانش‌آموز مجروح شده‌اند.
م :دولت بهار

اردوغان: دیگر هیچ تماسی با پ ک ک نخواهیم داشت

رئیس جمهوری ترکیه گفت: آنکارا دیگر تماسی با گروه ممنوعه حزب کارگران کردستان ترکیه (پ ک ک) نخواهد داشت و در عوض تمام شبه نظامیان پ ک ک را از طریق عملیات های امنیتی جاری از بین می برد.
م : ابرار

انتقاد جو بایدن از نقض آزادی بیان در ترکیه

معاون اول رییس جمهوری آمریکا از اعمال فشار به روزنامه نگاران و مخالفان دولت ترکیه و محدود بودن آزادی بیان در این کشور، انتقاد کرد.

م : ایران خبر

عفو بین الملل: ترکیه در حال مجازات گروهی کردهاست

عملیات نظامی ترکیه در جنوب شرقی این کشور شامل برقراری حکومت نظامی شدید و جدی، مقررات منع آمد و شد در مناطق مسکونی و منع دسترسی به آب شرب و خدمات پزشکی، به اعمال مجازات گروهی نزدیک است.
م : ابرار

وزرای دفاع آلمان و ترکیه اتحاد در برابر تروریسم را خواستار شدند

پس از گذشت بیش از یک هفته از کشته شدن ۱۰ شهروند آلمانی در یک حمله تروریستی در یکی از مناطق گردشگری در استانبول، وزرای دفاع ترکیه و آلمان بر اتحاد علیه تروریسم تاکید کردند.
م : ابرار

واکنش روسیه به سرنگونی جنگنده اش

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که سرنگونی یک فروند جنگنده دیگر این کشور از سوی نیروی هوایی ترکیه صحت ندارند.
م : ایران خبر

انتقاد بایدن از وضعیت آزادی بیان در ترکیه

«جو بایدن» معاون رئیس جمهوری آمریکا که به ترکیه سفر کرده است، امروز – جمعه – از وضعیت آزادی بیان در این کشور انتقاد کرد.
م : الف

چامسکی: اردوغان قاتل است

«نوام چامسکی»، زبان شناس، تحلیلگر و اندیشمند آمریکایی که از او به عنوان «مهم ترین دانشمند زنده جهان» یاد می شود در مصاحبه ای با شبکه خبری الجزیره یکبار دیگر با لحنی تند از «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه انتقاد کرد..
م :خبرنگاران

دادگاه اروپایی درخواست ترکیه علیه علویان را رد کرد

رسانه های محلی به نقل از یکی از مقامات رسمی سازمان های وابسته به علویان اعلام کردند : دادگاه حقوق بشر اروپایی با درخواست ترکیه برای رای دادن به سود آنکارا در اقدامات علیه جامعه علویان ، در حالی که این اقدامات نقض آشکار بند « تبعیض » در کنوانسیون حقوق بشری این دادگاه اروپایی بوده ، مخالفت کرد .
م : احرارا

همکاری های منطقه ای ایران و روسیه بررسی شد

« مهدی سنایی » سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه با «گریگوری کاراسین» معاون امور کشورهای مشترک المنافع و قفقاز وزارت امور خارجه روسیه دیدار کرد و دو طرف در خصوص همکاری های منطقه ای گفت و گو و تبادل نظر کردند.
م : ایرنا

معاون وزیر خارجه روسیه: گفت و گوهای صلح سوریه ۷ و۸ بهمن ماه برگزار می شود

معاون وزیر امورخارجه روسیه روز جمعه اعلام کرد که گفت و گوهای صلح سوریه در روزهای ۲۷ و ۲۸ ژانویه (۷ و۸ بهمن) در ژنو برگزار خواهد شد.
م : ایرنا

بمباران مقر تروریست‌ها در ادلب

به گفته منابع میدانی از سوری، از ساعات ابتدایی صبح امروز تا کنون جنگنده بمب افکنهای ارتش روسیه حملات ویرانگری را بر علیه مراکز و مواضع گروههای تروریستی تکفیری در استان ادلب تحت اشغال حکومت القاعده انجام داده است.
م :اتاق خبر

کری: تحریم‌های روسیه می‌تواند چند ماه آینده لغو شود

جان کری، وزیر خارجه آمریکا، می‌گوید اگر اجرای کامل توافق مینسک به بحران اوکراین پایان دهد تحریمهای غرب علیه مسکو طی چند ماه آینده لغو خواهند شد.
م : ذاکر

وزیر دفاع عراق: اگر نیاز باشد از روسیه درخواست کمک می کنیم

خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق به خبرگزاری نووستی گفت: عراق در جنگ با تروریسم است و با همه گروه ها همکاری می کند و در راستای منافع عراق و در صورتی که نیاز به کمک روسیه داشته باشیم از آن کمک خواهیم گرفت.
م : آفتاب

جنگ کنسولی امریکا علیه روسیه خشم مسکو را برانگیخت.

آمریکا روز جمعه اعلام کرد : به تلافی آنچه که مداخله روسیه در امور کنسولی واشنگتن خواند، اعتبار نامه های پنج کنسول از شش کنسول افتخاری روس را باطل کرده است.
م : تحلیل ایران

ادامه جنگ روانی غرب درباره پوتین و اسد

سخنگوی کرملین، ادعای یک روزنامه آمریکایی درباره “درخواست” رئیس جمهوری روسیه از بشار اسد برای کناره گیری از قدرت و پاسخ منفی رئیس جمهور سوریه را تکذیب کرد.
م : موعود

عربستان مقصد بعدی داعش است

عربستان بستری مناسب برای افراطیون است و این احتمال وجود دارد که عناصر داعش هنگامی که از عراق و سوریه رانده شوند به این کشور روی بیاورند و سرازیر شوند.
م : عقیق

تشدید تنش‌های سنی – شیعی در عراق و کویت با تحریک عربستان

عربستان سعودی به دولت کویت فشار می‌آورد مشابه اعدامی که در حق شیعیان در عربستان کرد که منجر به اعدام شیخ نمر باقر النمروز سه شنبه نمایندگان اهل تسنن در عراق در اعتراض به آن چه تعدی به حقوق اهل تسنن در استان دیالی عراق دانستند حضور خود در مجلس و دولت را تعلیق کردند.
م : زمان

وزیر دفاع عراق: اگر نیاز باشد از روسیه درخواست کمک می کنیم

خالد العبیدی، وزیر دفاع عراق به خبرگزاری نووستی گفت: عراق در جنگ با تروریسم است و با همه گروه ها همکاری می کند و در راستای منافع عراق و در صورتی که نیاز به کمک روسیه داشته باشیم از آن کمک خواهیم گرفت.
م : ایسنا

بارزانی: رهبران جهان باید توافقی جدیدی را برای تشکیل “کشور کردستان” میانجی گری کنند.

رییس منطقه کردستان عراق اظهار کرد که توافق سایکس-پیکو که به تشکیل مرزهای خاورمیانه مدرن منجر شد، از بین رفته و اکنون از رهبران جهان باید توافقی جدیدی را برای تشکیل “کشور کردستان” میانجی گری کنند.
م : تایمز

پروژه «تجزیه عراق» پس از شکست توطئه سقوط بغداد کلید خورد

«نوری المالکی» رئیس ائتلاف «دولت قانون» عراق در اظهاراتی از پروژه دشمنان خارجی این کشور برای تجزیه عراق سخن گفت.
م : مهر نیوز

هلاکت دهها تن از تروریست های تکفیری در الانبار عراق

یک منبع امنیتی عراق گفت: دیروز جنگنده های ارتش مواضع تروریست های تکفیری را در منطقه السجاریه بمباران کردند که به هلاکت شماری از تروریست ها از جمله ماهر نبیل الساطوری ملقب به ماهر امونه از سرکرده های این گروه منجر شد.
م : واحد مرکزی خبر

افزایش نگرانی ها نسبت به تخریب سد موصل

این سد که در مسیر رود دجله ساخته شده و در سال ۱۹۸۴ افتتاح شد، در حال حاضر با خطر تخریب روبه رو است.
م : ایسنا

بارزانی، کشور کُرد را «کیکی» می داند که باید آن را بین احزاب کردستانی تقسیم کرد

سرویس عراق و اقلیم کردستان – امیر جماعت اسلامی کردستان (کومل) گفت: رهبر حزب دمکرات کردستان (پارتی) و رئیس اقلیم کردستان، کشور کُرد را «کیکی» می داند که باید آن را بین احزاب کردستانی تقسیم کرد.
م : کردپرس

افزایش همکاری مرزهای قصرشیرین و سلیمانیه عراق

فرماندهان مرزبانی قصرشیرین و سلیمانیه عراق طی دیدار با یکدیگردر مرز رسمی پرویزخان، درباره افزایش همکاری و برقراری امنیت بیشتر در مرزهای دو طرف گفت و گو کردند.
م : ایران

۳ نظامی سعودی توسط نیروهای ارتش یمن به هلاکت رسیدند

ارتش وکمیته های مردمی یمن با حمله به مواضع نظامی عربستان در “الرمضه” در مرز “الطوال” در شهر جیزان سه نظامی عربستانی را کشتند.
م : جمهوری اسلامی

جنگ یمن ۳۰۰ روزه شد؛ ۸۰۰۰ کشته، ۱۵۰۰۰ زخمی

جنگ ائتلاف عربی به سرکردگی رژیم سعودی علیه یمن از ۳۰۰ روز گذشت و با توجه به خالی بودن دست عربستان بعید به نظر می رسد این جنگ به زودی متوقف شود.
م : جمهوری اسلامی

آل سعود در آستانه فروپاشی عصبی

سعودی ها در “جنگ های نیابتی” هم در یمن و هم در سوریه در حال شکستند؛ رهبری اوپک آنها در معرض تهدید قرار دارد؛ آنها حتی در جنگ قیمت نفت نیز پیروز نشدند و اتحاد طولانی مدت آن با غرب حالا در معرض سوال قرار گرفته است.
م : جمهوری اسلامی

خیالپردازی های عادل الجبیر پایانی ندارد

وزیر خارجه سعودی که کشورش در باتلاق یمن گرفتار شده است از امکان اعزام نیروهای ویژه به سوریه خبر داد و اظهارات مداخله جویانه خود درباره عراق و سوریه را تکرار کرد.
م : پایتخت

شمار کشته های یمن از مرز ۸۲۰۰ نفر فراتر رفت

شمار کشته های یمن در سیصدمین روز تجاوز عربستان سعودی و متحدانش به این کشور، از مرز هشت هزار و ۲۰۰ نفر فراتر رفت.
م :اسلام تایمز

روزشمار نقش آمریکا در مدیریت معارضان مسلح در سوریه

در دهه ۱۹۴۰، سیا که نگران بود سوریه به سمت چپ متمایل شود، برنامه ای برای سرنگونی دولت این کشور ریخت؛ عوامل سیا با رهبران نظامی جناح راست در دمشق دیدار کردند تا درباره استقرار یک «دیکتاتوری تحت حمایت ارتش» گفتگو کنند.
م : اسلام تایمز

جنگنده های سعودی به آسمان سوریه می روند

سخنگوی ائتلاف ضد یمن مدعی شد خلبان های سعودی با هماهنگی ائتلاف تحت رهبری آمریکا، در آسمان سوریه اقدام به پرواز می کنند.
م : اسلام تایمز

کشتی جنگی ارتش روسیه در سواحل سوریه

یک کشتی جنگی ارتش روسیه به نام «کولاکوف» در سواحل کشور سوریه مستقر است.
م : شهید

مذاکرات صلح سوریه ۲۷ ژانویه برگزار می شود

معاون وزیر خارجه سوریه اعلام کرد که مذاکرات ژنو درباره سوریه ۲۷ ژانویه به مدت دو روز برگزار خواهد شد.
م : ایلنا

سه تن از مدافعان حرم در سوریه به شهادت رسیدند

سه تن از رزمندگان ایرانی مدافع حرم اهل بیت (ع) در سوریه به شهادت رسیدند
م : سپاس

تیمار تروریسم در بیمارستان‌های رژیم صهیونیستی

یک رسانه انگلیسی، روز جمعه گزارشی منتشر کرده که بار دیگر حمایت‌های رژیم صهیونیستی از گروه‌های تروریستی در سوریه، از جمله جبهه‌النصره، وابسته به القاعده را نشان می‌دهد.
م : انقلاب نیوز

روسیه خواستار پایان سیاست سرکوب کردها توسط ترکیه.

دولت روسیه با انتقاد از عملیات نظامی ارتش ترکیه علیه حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک)، تأکید کرد دولت آنکارا سیاست سرکوب کُردها را پایان دهد.
م : بوشهر

کرملین خبر درخواست کناره‌گیری بشار اسد را تکذیب کرد.

کرملین گزارش‌ رسانه‌ها درباره درخواست فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه، برای کناره‌گیری از قدرت را تکذیب کرد.
م :ذاکر

…::: اخبار داخلی :::…

وزیر فناوری اطلاعات چین: رشد ICT ایران را باور کردم

وزیر صنعت و فناوری اطلاعات چین دردیدار با همتای ایرانی خود بر بازار متقابل شرکت‌های چینی و ایرانی تاکید کرد و گفت: با رفع تحریم‌ها فضای ارتباط در حوزه ICT با ایران رقابتی می‌شود.
م : مهر
ژاپن تحریم های ایران را لغو کرد

دبیر ارشد کابینه ژاپن از لغو شدن تحریم های این کشور علیه ایران خبر داد و گفت: «ژاپن تمایل دارد روابط مبتنی بر همکاری با ایران را بیش از پیش تقویت کند و از طریق روابط دوستانه به صلح و ثبات در خاورمیانه کمک نماید.»
م : آرمان

امضای دو موافقتنامه و یک یادداشت تفاهم بین ایران و جمهوری اسلواکی

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان و معاون نخست وزیر و وزیر دارایی اسلواکی دو موافقتنامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف و حمایت از سرمایه گذاری مشترک و یک یادداشت تفاهم تشکیل کارگروه مشترک سرمایه گذاری آژانس های تشویق سرمایه گذاری دو کشور را امضا کردند.
م : برنا نیوز

بزرگترین بانک جهان آماده ورود به ایران

بانک‌های با سطح و ارزش بالا برای ایجاد روابط با ایران اعلام آمادگی کرده‌اند؛ حتی بانک «ICBC» چین نیز به عنوان بزرگ‌ترین بانک دنیا مذاکرات زیادی برای این روابط داشته است.
م : وارش

اظهارات روز پنجشنبه آقای روحانی بی احترامی به ملت و اهانت به شعور آنان است

مدیرمسئول روزنامه کیهان نوشت: آقای روحانی می گوید؛ “احراز صلاحیت واقعی از آن ملت ایران است” درباره این اظهارنظر رئیس جمهور که از سوی یک حقوقدان عجیب و غیرمنتظره است باید گفت؛ احترام واقعی به ملت در حل مشکلات آنها نظیر، گرانی، رکود، بیکاری، بی حرمتی به پاسپورت ایرانی، مقابله با تبعیض و… است و نه تعارفات سیاسی!

م : نسیم آنلاین

انقلاب اسلامی ایران گستره نفوذ آمریکا را درنوردید
نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران توانسته با توسعه گفتمانی، ابرقدرتی آمریکا را در معرض تزلزل قرار دهد.
م : خبرنگاران

سرعت گرفتن سقوط سعودی‌ها

در حالی رژیم آل‌سعود با فضاسازی علیه کشورمان تقابل آشکار با ایران را در دستور کار خود قرار داده است تا شاید حیات سیاسی رو به سقوطش کمی بیشتر دوام آورد، ناظران سیاسی بر این باورند این رفتار سعودی‌ها در منطقه و بین‌الملل برایشان هزینه بار خواهد بود.
م : سیاست

تازه ترین فهرست سفارش روس ها برای خرید از ایران اعلام شد

معاون وزیرجهاد کشاورزی با اعلام این که “روس ها درخواست واردات پسته، خرما،انگور و انواع میوه تازه و خشک، سبزی، صیفی و انواع کلم را از ایران دارند” گفت:صادرات این محصولات به صورت تخصصی و توسط خود اتحادیه و تعاونی ها، اما با برندی مشخص انجام شود.
م : راسخون

افتتاح کارخانه مرغوب ترین چادر مشکی ایران

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت، معدن و تجارت از افتتاح رسمی کارخانه مرغوب ترین چادر مشکی کشور خبر داد و گفت: لباس ایرانی با ترکیه ای قابل رقابت است ولی به شرط افزایش کمیت در تولیدات و همچنین اینکه مارک”ساخت ایران” برای مردم ارزش شود
م : راسخون

تحقیر و شکست بزرگ آمریکا

محقق ارشد بنیاد دفاع از دموکراسی گفت: ایران برنده اصلی ماجرای بازداشت تفنگداران بود و آمریکا در این ماجرا تحقیر شد.
م : فاش