سایز متن   /

ترکیه از فعالیت در ائتلاف اسلامی ضد تروریسم خودداری کند

یک روزنامه چاپ ترکیه با اشاره به اجرای برجام نوشت:‌ ایران به بازی بازگشت. این امر در نهایت نظم جدیدی را نه تنها درون ایران بلکه در صحنه منطقه‌یی و جهانی می‌آفریند و با این حال این تغییرات ساختاری عمدتا بر جهان اسلام اثر می‌گذارد.
م : موبنا

فرود اضطراری هواپیمای مسافربری ترکیه در ایرلند

مرصادنیوز: تهدید به بمب گذاری موجب شد تا هواپیمای مسافربری ترکیه در ایرلند فرود اضطرای کند.
م : مرصاد

آغاز تجاوز زمینی آمریکا و ترکیه به سوریه

بعد از تصرف بخش هایی از خاک سوریه توسط آمریکا و ترکیه در حالی که انتظار تجاوز گسترده زمینی ترکیه در روزهای آتی می رود اکثر رسانه های غربی در این باره سکوت کرده اند.
م : چغادک

تهدید به بمب‌گذاری در هواپیمای بوئینگ ترکیه

تهدید به بمب‌گذاری در یک هواپیمای مسافربری ترکیه که از هیوستون آمریکا عازم استانبول بود موجب بروز اختلال در پرواز این هواپیما شد.
م : چغادک

اردوغان انتقاد اساتید دانشگاه از خود را “تروریسم آکادمیک” نامید

رجب طیب اردوغان انتقادات خود را از برخی اساتید دانشگاه که خواستار پایان درگیری ها در جنوب شرقی ترکیه هستند، ادامه داده و در آخرین اظهاراتش آنها را متهم به “تروریسم آکادمیک” کرد.
م : ایسنا

ابقای رهبران حزب دموکراتیک خلق های ترکیه

خبرگزاری آریا-رهبران حزب دموکراتیک خلق های ترکیه در سمت هایشان ابقا شدند.
م : آریا

بازداشت ۲۱ کودک به اتهام ارتباط با داعش

ارتش ترکیه اعلام کرد ۲۳ نفر را که مظنون به ارتباط داشتن با گروه تروریستی داعش بوده و قصد ورود به این کشور را داشتند؛ در مرزهای ترکیه با سوریه بازداشت کرد.
م : شهدای ایران

ادامه جنگ داخلی در جنوب شرق ترکیه

ماه‌ها از درگیری نیروهای امنیتی ترکیه با عناصر پ‌ک‌ک در جنوب شرق این کشور می‌گذرد و اکنون عملیات‌های امنیتی و جنگی این نیروها به مناطق مسکونی «دیار بکر» کشیده شده است.
م : ۵۵ آنلاین

دمیرتاش و یوکسکداغ بار دیگر رهبر حزب حامی کردها شدند

یوکسکداغ و دمیرتاش ۶۲۴ رای از مجموع ۶۲۶ رای حزب دموکراتیک خلق ترکیه را در کنگره حزب در آنکارا به دست آوردند. در مجموع ۱۰۴۹ نماینده در کنگره حزب در آنکارا شرکت داشتند.
م :ایسنا

خداحافظی مصطفی کوچ با ثروت مولتی میلیارد دلاری

جنازه “مصطفی کوچ”، رئیس هیئت مدیره “کوچ هلدینگ”، ثروتمندترین فرد ترکیه‌ که سه روز قبل به علت سکته قلبی در استانبول درگذشت٬ در مسجد “تطبیقات” دانشگاه “مرمره” تشییع شد.
م :آناج

اطلاعاتی دقیق و مهم از محل حضور «ابوبکر بغدادی» و تحرکات او

فرمانده مبارزه با تروریسم عراق از دستیابی به اطلاعاتی دقیق و مهم از محل وجود ابوبکر بغدادی و تحرکات این تروریست خبر داد.
م : حزب الله

مردی که شکارچی داعش است

نیروهای مردمی عراق به عنوان تکمیل کننده ارتش این کشور نقش مهمی در مبارزه و مواجهه با تروریست‌های تکفیری داعش دارند.

م : ریشه

هلاکت فرمانده ارشد داعش در حمله ارتش عراق

منابع عراقی از کشته شدن فرمانده گردان تروریستی “دابق”، وابسته به داعش و ۲۰ تن از اعضای این گردان در حمله هوایی در جزیره سامراء خبر دادند.
م : ایسنا

۲۰ تکفیری داعش در «سامراء» کشته شدند

جنگنده های ارتش عراق با انجام یک عملیات در سامراء، ۲۰ تکفیری داعش از جمله یکی از سرکرده های تونسی آن را کشتند.
م : فرهنگ نیوز

داعش ۲ هزار قبر را تخریب کرد

گروه تروریستی داعش می گوید ۲هزار مقبره را در عراق و سوریه تخریب کرده و همچنان به تخریب مقبره ها و نبش آنها ادامه می دهد.
م : حج

کارنامه سیاه سفیانی در عراق(۲)

در خطبه البیان منسوب به امیرمۆمنان(علیه السلام) آمده است: سفیانی پس از حوادث خون‌بار حِمص، حلب، رقّه، رأس‌العین و نُصَیبین، وارد موصل می‌شود، مردم بغداد در آنجا گرد آیند و اهالی شهر حضرت یونس به لخمه می‌روند، نبرد سختی در موصل رخ می‌دهد که تعداد شصت هزار نفر در آن میان کشته می‌شود
م : آینده روشن

«عادل الجبیر» پشت سفیر عربستان در عراق را خالی کرد

«ابراهیم الجعفری» وزیر خارجه عراق و «عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی که در حاشیه نشست همکاری کشورهای عربی و هند به میزبانی بحرین با یکدیگر دیدار کردند، اظهارات «ثامر السبهان» سفیر عربستان در «بغداد» را رد کردند.
م : فارس نیوز

عراق سفیر عربستان در بغداد را فراخواند

وزارت خارجه عراق سفیر عربستان در بغداد را به دلیل اظهارات اخیر وی علیه نیروهای بسیج مردمی این کشور “الحشد الشعبی” فراخواند.
م : نسیم

ابوبکر بغدادی دقیقا کجا پنهان شده است؟

فرمانده مبارزه با تروریسم عراق از دستیابی به اطلاعاتی دقیق و مهم از محل وجود ابوبکر بغدادی و تحرکات این تروریست خبر داد.
م : نامه نیوز

کُردها بر وزارت خارجه عراق سیطره دارند

سرویس عراق و اقلیم کردستان – نماینده ائتلاف دولت قانون در مجلس عراق، گفت: کُردها اکنون کاملاً بر وزارت خارجه عراق سیطره دارند و ابراهیم جعفری، وزیر خارجه عراق، تنها کارمند عرب این وزارتخانه به شمار می‌رود.
م : کردپرس

تائید فروش سلاح های ارسالی آلمان در بازارهای اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یکی از نمایندگان جنبش تغییر در مجلس عراق با تائید اخبار مربوط به‌ خرید و فروش تسلیحات کمکی آلمان در بازارهای اقلیم کردستان، گفت که‌ سلاح های کمکی آلمان به‌ اشخاصی خارج از وزارت پیشمرگ اقلیم داده‌ شده‌ است.
م : کردپرس

بارزانی ساز تجزیه عراق را کوک می کند!

گاردین: مسعود بارزانی رئیس منطقه کردستان عراق از رهبران جهان درخواست کرده تا به شکست توافق سایکس پیکو (سال ۱۹۱۶) که مرزهای فعلی غرب آسیا را ترسیم کرده، اذعان کنند؛
م : خراسان

بی عدالتی، عامل مهاجرت شهروندان اقلیم کردستان است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – یوسف محمد صادق، روند گسترده‌ مهاجرت شهروندان اقلیم کردستان را به‌ عنوان فرار از وطن و پیامی تکان دهنده‌ توصیف و تاکید کرد که‌ عامل اصلی مهاجرت شهروندان اقلیم، وجود بی عدالتی، مشکلات اقتصادی و دیگر مشکلات حل نشده‌ است.
م : کردپرس

باید طرح جدید عملیاتی درعراق و سوریه آغاز شود

دولت بهار: وزیر دفاع آمریکا گفت: برای نابودی داعش باید شهر رقه در سوریه و موصل در عراق از این گروه پس گرفته شود.
م : دولت بهار

شهادت شش رزمنده شیعه سوری در نبرد با تروریست های تکفیری

شش تن از رزمندگان شیعه سوری در حین انجام وظیفه جهادی در استان حمص به شهادت رسیدند.
م : دولت بهار

عکس/ انفجار در شهر قامشلی سوریه

عضو انتحاری داعش با یک دستگاه موتورسیکلت خود را مقابل یک کافی نت در شهر قامشلی سوریه منفجر کرد.
م : دولت بهار

رئیس پارلمان سوریه: چالش سوریه و عراق با هم مشترک هستند

رئیس پارلمان سوریه در دیدار با همتای عراقی خود بر اهمیت تقویت همکاری دو جانبه برای مبارزه با تروریسم تکفیری در سوریه عراق تاکید کرد.
م : دولت بهار

حمله تروریست ها به شهرهای شیعه نشین سوریه

گروه های تکفیری دوباره به مناطق شیعه نشین سوریه حمله کردند.
م : شهدای ایران

سوریه در ۲۴ ساعت گذشته
آزادسازی شهر «ربیعه» در شمال «لاذقیه»، دو انفجار در «قامشلی»، دیدار وزیر خارجه آمریکا با «اپوزیسیون سوریه» در عربستان و حمایت اشتاین‌مایر از حضور معارضان سوری در مذاکرات صلح بخشی از اخبار سوریه در روز گذشته است.
م : فارس

در صورت حضور PYD در کنفرانس ژنو، ترکیه این کنفرانس را بایکوت خواهد کرد

اگر PYD به کنفرانس ژنو ۳ دعوت شود، ترکیه کنفرانس هایی را که از جانب سازمان ملل متحد در خصوص آینده سوریه تشکیل می شود بایکوت خواهد کرد.
م : کردپرس

معرفی مغز متفکر حمله شبانه به سفارت

وی به صورت غیرحضوری دروس طلبگی را خوانده و جزو افرادی بوده که در ماجرای حمله به سفارت عربستان دخیل بوده و برخی دستورات را داده است. اما در نهایت این محمدرضا محسنی ثانی، نماینده دور نهم مجلس بود که نام او را فاش کرد.
م : زمان

سقوط پایگاه تروریست ها در ریف شمالی لاذقیه

با اعلام فرماندهی کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه بر سیطره کامل نیروهای ارتش و همپیمانان آن بر شهرک الربیعه و روستای الروضه، آخرین پایگاه گروه های تروریستی تکفیری در ریف شمالی لاذقیه و نزدیک مرزهای ترکیه سقوط کرد و رسانه ها نیز از فرار عناصر مسلح به سوی خاک ترکیه خبر داده اند.
م : بولتن نیوز

واکنش انصارالله یمن به اظهارات جان کری

یک مقام جنبش انصارالله یمن خاطرنشان کرد: ادامه حمایت و پشتیبانی آمریکا از عربستان نشان می دهد که حمله به یمن در واقع تصمیم واشنگتن بوده است.
م : کرمانشاه

القاعده کنترل مرکز استان لحج یمن را به دست گرفت

دولت بهار: کروه تروریستی القاعده کنترل شهر الحوطه مرکز استان لحج در جنوب یمن را به دست گرفت.
م : دولت بهار

جنگنده های عربستان هفت غیر نظامی یمن را به شهادت رساندند

در حمله هوایی عربستان به منازل مسکونی در منطقه النهضه صنعا پایتخت یمن، هفت غیر نظامی به شهادت رسیدند.
م : میزان

جنایات انگلیس علیه یمنی ها در دهه ۶۰ +تصاویر

یک پایگاه خبری در گزارشی درباره جنگ یمن نوشت که این اقدامات تکرار جنایات انگلیس در دهه ۱۹۶۰ علیه یمنی ها است اما این بار سعودی ها با تسلیحات انگلیسی این کار را می کنند.
م : فرهنگ

مادر یمنی و ۳ فرزندش بر اثر گرسنگی جان باختند

یک زن یمنی به همراه سه کودکش در جنوب صنعا بر اثر گرسنگی ناشی از محاصرۀ همه جانبه این کشور از سوی ائتلاف سعودی جان باختند.
م : تحلیل ایران

اینجا سوریه نیست، ترکیه است!

تصویری که مشاهده می کنید شهر جنگ زده «دیاربکر» در جنوب شرقی ترکیه است که به دلیل درگیری های شدید میان نیروهای امنیتی ترکیه و شبه نظامیان پ.ک.ک به این وضعیت درآمده است.
م : کیهان

بایدن: پ ک ک همانند داعش برای ترکیه یک تهدید است

معاون رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا در حمایت از مواضع ترکیه نسبت به حزب کارگران کردستان٬ تهدید پ کاکا را هم طراز داعش دانست.
م : خبر گزاری دانشجو

…::: اخبار داخلی :::…

چین به کدام ذخیره معدنی ایران چشم دوخته است؟
– در حالی برنامه‌ریزی چین برای افزایش تولید روی، بزرگترین معدن سرب و روی ایران را نشانه گرفته است که چین تمایل دارد پس از سرمایه‌گذاری در معدن سرب و روی ایران علاوه بر نوسازی تکنولوژی تولید ایران، نیاز خوراک واحدهای تولید روی خود را تامین کند.
م : ماین نیوز

بهره برداری از جایگاه های تک سکوی بنزین در ایران

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: هم اکنون در استان اصفهان نخستین برندهای جایگاههای تک سکو در حال شکل گیری است و به نظر می رسد در دهه فجر امسال دست کم ٢٢ جایگاه تک سکو از ۴٠ جایگاه احداث شده در این استان به بهره برداری برسد.
م : شانا

پرسشِ امروز روزنامه‌ها: پسابرجام؛ رونق تولید یا واردات؟ /اختصاصی‌ها و انتخاب خلاقانه‌ی «شهروند»

بخش‌ واردات در اقتصاد ایران به‌ویژه در زمینه هواپیما و خودرو، آرام آرام درحال تحول است و مسیرِ آن برای سرمایه‌گذاران و شرکت‌های خارجی هموار شده است. اما نگرانیِ همزمان، این است که لغو تحریم‌ها، برای بخش تولید چه دستاوردی دارد و خواهد داشت؟ تیتر یکِ بسیاری از روزنامه‌های امروز، به موضوعات اقتصادی و واردات اختصاص داشت، از جمله نوسازی در صنعت هواپیمایی ایران.
م : جمهوری اسلامی ایران

تصویب سه لایحه موافقتنامه بین المللی در مجلس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی سه لایحه موافقتنامه بین المللی را به تصویب رساندند.
م : قم فردا

در دیدار العبادی و لاریجانی مطرح شد؛ تاکیدایران و عراق بر ادامه همکاری های ضد تروریستی/لغو روادید در دست پیگیری است
در جریان دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی با نخست وزیر عراق در بغداد، ایران و عراق بر ضرورت ادامه همکاری ها در زمینه مبارزه با تروریسم تاکید کردند و در عین حال «حیدرالعبادی» اعلام کرد که موضوع لغو روادید میان دو کشور را پیگیری خواهد کرد.
م : ایرنا

واردات بی‌رویه کالاهای خارجی اقتصاد کشور ایران اسلامی را فلج می‌کند/ تضعیف شورای نگهبان آب به آسیاب دشمن انداختن است

امام جمعه اهل سنت خاش گفت: واردات بی‌رویه کالاهای خارجی اقتصاد کشور ایران اسلامی را فلج می‌کند و شاه کلید حل مشکلات اقتصادی فقط اقتصاد مقاومتی و تولید و بهره وری ایرانی است.
م : عصر هامون

کنایه های تند و تیز لاریجانی به سعودی ها در دیدار با رئیس مجلس پاکستان

رییس مجلس گفت: با عربستان به دنبال اختلاف نیستیم، توهماتی وجود دارد که عربستان باید آن‌ها را کنار گذارد.
م : تدبیر

اعتراض کویت به سخنان علی لاریجانی در کنفرانس مجالس کشورهای اسلامی

هیئت کویت با مداخله جویانه خواندن سخنان رئیس مجلس کشورمان در کنفرانس مجالس کشورهای اسلامی، به سخنان وی اعتراض کرد.
م : خبرنگاران

تاجگردون: سرمایه گذاری های خارجی در ثبات امنیت منطقه تاثیری بسزایی دارد

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیرامون تاثیر سرمایه گذاری های خارجی در کشور گفت: قطعا موجب تحکیم بین کشورهای سرمایه گذار با ایران می شود و همچنین باعث رونق اقتصاد و کسب در آمد بالا خواهد شد و این امر در ثبات امنیت منطقه تاثیری بسزایی دارد.
م : صدای آزاد

تحلیل تلگراف از توافق هسته ای در آستانه سفر رئیس‌جمهور به اروپا: برای روحانی فرش قرمز پهن نکنید

حسن روحانی رئیس جمهوری ایران پس از توافق اخیر هسته ای که به عنوان میراث دوران ریاست جمهوری اوباما خوانده می شود قرار است هفته جاری به فرانسه و ایتالیا برود و با فرش قرمز از وی استقبال شود.
م : تدبیر

کولاک در آمریکا>تجلیل از حماسه‌سازان!

‫روزنامه دولتی “ایران” در اقدامی تعجب برانگیز برف و وکولاک در آمریکا را پررنگ تر از تجلیل از حماسه سازان سپاه پوشش داد.‬
م : چغادک

یک صدو هشتادو هفتمین نشست علمی تخصصی انجمن روابط عمومی ایران برگزار می گردد

یک صدو هشتادو هفتمین نشست علمی تخصصی انجمن روابط عمومی ایران، با موضوع « ارتباطات و نقش آن در دیپلماسی عمومی نوین » برگزار می گردد.
م : شارا

ضرورت تشکیل کمیته هماهنگی صادرات برق و گاز طبیعی

مدیرکل دفتر توسعه صادرات وزارت نیرو بر ضرورت تشکیل کمیته هماهنگی صادرات برق و گاز طبیعی تاکید کرد.
م : تجارت نیوز

ادعای روزنامه سعودی: دوحه میزبان عربستان، مسقط میزبان ایران

روزنامه المدینه عربستان امروز ادعا کرد که عربستان دوحه را به عنوان میزبان بازی‌های خانگی‌اش انتخاب می‌کند و در مقابل ایران مسقط را انتخاب خواهد کرد.
م : قم فردا

…::: اخبار کردی :::…

فشار ترکیه برای حذف کردها بی نتیجه ماند و صالح مسلم به کنفرانس ژنو دعوت شد
یک مقام نزدیک به استفان دی مستورا فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه اعلام کرده است که صالح مسلم به کنفرانس ژنو دعوت شده است.
م : کردانه

مهاجرت شهروندان اقلیم کردستان نتیجه‌ تهدید ترور و خشونت یا فساد مالی و اداری است

در حالی که در چند روز گذاشته ۲۴ نفر از شهروند باشور در دریا غرق شدند و علیرغم اینکه‌ رسانه‌ها و مردم اقلیم علت اصلی بروز پدیده‌ مهاجرت از اقلیم را اوضاع نابسامان اقتصادی می دانند؛
م : کردانه

بنظر من مردم ما به حد بلوغ سیاسی خود رسیده اند که در انتخابات شرکت کنند یا تحریم

عثمان جعفری: بنظر من مردم ما به حد بلوغ سیاسی خود رسیده اند که شرکت کنند یا نکنند لذا آنانکه در داخل کشور هستند صاحب اراده و بلوغ سیاسی خود میباشند و شخصا بر این باور هستم علی رغم تمام موانع موجود در یک انتخابات آزاد اما میتوان باز هم در مواردی اینچنینی وارد کارزار مبارزه مدنی سیاسی شد.
م : کردانه

نامه یک عضو قدیمی کومله در اروپا به آکام نیوز در خصوص بازگشت به ایران

با سلام و درودهای فراوان به دست اندرکاران پایگاه خبری تحلیلی آکام نیوز،من یک عضو قدیمی حزب کومله مقیم استکهلم هستم.
م : آکام نیوز

دو انفجار در «قامشلی» سوریه/ ۱۳ نفر کشته و زخمی شدند

سرویس سوریه- منابع امنیتی سوریه از وقوع دو انفجار در شهر «قامشلی» استان حسکه سوریه و …
م : کردپرس

کنگره سالانه HDP در آنکارا؛

خندق ها و سنگرها ارتباطی به درخواست خودمختاری ندارد/ ترکیه از تهدید دانستن کردهای سوریه دست بردارد
م : کردپرس

برگزاری دومین کنگره حزب دموکراتیک خلق ها همزمان با حملات ارتش

حزب دموکرتیک خلق ها دومین کنگره خود را درحالی برگزار کرد که سایه عملیات های ارتش ترکیه و درگیری های شمال کُردستان بر این کنگره سنگینی می کرد.
م : NNSROJ

اتحاد اسلامی: اوضاع اقلیم کردستان فاجعه‌ بار است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – شورای رهبری حزب اتحاد اسلامی کردستان (یکگرتو) پس از نشستی اعلام کرد که‌ اقلیم کردستان در وضعیت فاجعه‌باری به‌ سر می برد و باید دولت اقلیم، تدابیر لازم برای جلوگیری از عواقب خطرناک آن را در پیش گیرد و برای حل مشکلات، اقدام کند.
م : کردپرس

تأسیس کشور کُرد، مقدمه‌ای برای تجزیه عراق است

سرویس عراق و اقلیم کردستان – رئیس فراکسیون حزب الدعوه اسلامی در مجلس نمایندگان عراق، گفت: اعلام تأسیس کشور کُرد، نمایانگر علاقه‌مندی مسعود بارزانی و خانواده او به جدایی از عراق ازیک‌طرف و کودتا علیه احزاب کردستانی از طرف دیگر و مقدمه‌ای برای تجزیه عراق است.
م : کردپرس

شهادت یک ستوان در عملیات علیه پ.ک.ک

در عملیات نیروهای امنیتی ترکیه علیه گروه تروریستی پ.ک.ک در استان شرناق واقع در جنوب شرق ترکیه، یک ستوان یکم به شهادت رسیده است.
م : آناتولی

یک ارتش به دنبال این زن

رسانه های ترکیه تصویر زنی را در ابعاد گسترده منتشر کردند که گفته می‌شود ارتش و پلیس این کشور دنبال او هستند.
م : ریزان

روشنفکران آمریکایی: اردوغان تمامی مناطق کردها را مورد هدف قرار داده است

در خبری که در صدای آمریکا منتشر شد, به نامه‌ای اشاره شده که پروفسور حقوقدان دانشگاه کرونل «رابرت هوکت» و استاد فلسفه دانشگاه استنفورد «آنا ـ سارا مالمگرن» نوشته‌اند.
م : فرات

تحلیل تحرکات عربی ترکیه مبتنی بر نظریه عمق راهبردی

حزب عدالت و توسعه در رویای احیای عثمانی است
م : دیپلماسی ایران

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی