سایز متن   /

بیش از ۲۰۰ هزار نفر در مناطق تحت کنترل پ.ی.د (حزب اتحاد دمکراتیک – شاخه سوری پ.ک.ک) در شمال سوریه، خانه و کاشانه اشان را رها کرده و به کشورهای اروپایی مهاجرت کرده اند.

کوردپاریز/ این آمار در مناطق تحت کنترل اتحاد میهنی کردستان و جنبش تغییر در اقلیم کردستان عراق (سلیمانیه، حلبجه و گرمیان)، ۱۵ هزار تن و در مناطق تحت کنترل پارتی (حزب دمکرات کردستان عراق – دهوک و اربیل) ۴ هزار تن مهاجرت کرده اند. فعالین حوزه مدنی می گویند یکی از دلایل این مهاجرت های دسته جمعی، مشخص و معلوم نبودن سرنوشت این احزاب و گروههاست.

کارشناسان سیاسی هم معتقدند علت مهاجرت های دسته جمعی از این مناطق، به عدم اهداف و سیاست های مشخص این گروه و احزاب برمی گردد که مردم به ویژه قشر جوان را به تفکر و بعضا ترس سوق می هد.

همچنین ناظران سیاسی می گویند: هیچ کس نمی تواند منکر این موضوع باشد که منطقه سبز(مناطق تحت کنترل اتحادیه میهنی کردستان) در اقلیم کردستان عراق و مناطق تحت کنترل شاخه سوری پ.ک.ک موسوم به پ.ی.د، بیشترین مهاجرت های دسته جمعی را تجربه کرده اند که نمی توان برای آن هیچ توجیه و بهانه ای آورد. دنیای سیاسی این احزاب و گروهها برای مردم تاریک و سیاه است، بنابراین مردم ترجیج می دهند خطرات مهاجرت را به جان بخرند، اما زیر این سایه های مشکوک زندگی نکنند.

م: فشار نیوز

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی