سایز متن   /

در دومین کنگره ه.د.پ – HDP (حزب دموکراتیک خلق ها) که به نام شاخه شهری و سیاسی پ.ک.ک (حزب کارگران کردستان ترکیه) شناخته شده است، باردیگر صلاح الدین دمیرتاش و فیگن یوکسک داغ به عنوان رهبران این حزب انتخاب شدند.

کوردپاریز/ دومین کنگره این حزب دیروز یکشنبه در آنکارا پایتخت ترکیه برگزار شد و برای دومین بار روسای پیشین این حزب، به عنوان روسای این حزب انتخاب شدند. یوکسک داغ در کنگره گفت: به هیچ عنوان قبول نخواهیم کرد که کوردها به عنوان هموطن درجه دو محسوب شوند و بدون ه.د.پ هم هیچ پروژه یی به سرانجام نخواهد رسید.

این کنگره در سالن ورزشی احمد تناز کشکلی برگزار شد که در آن ۶۲۶ نماینده در آن رای داده اند. در این کنگره لیست انجمن این حزب هم که متشکل از ۱۰۰ نفر بود به رای گذاشته شده که اسامی ۲۴ تن از آنها تکراری و از دوره قبل و ۷۶ نفر جدید هم در این لیست مشاهده می شوند.

رسانه های ترکیه موضوع اخراج لیلا زانا نماینده شهر آگری از لیست این حزب را رسانه یی کرده اند و دلیل آنرا را هم به درخواست زانا برای دیدار با رجب طیب اردوغان ربط داده اند، البته تاکنون ه.د.پ این موضوع را تکذیب یا تایید نکرده است.

در دومین کنگره این حزب آلتان تان به عنوان نماینده شهر دیاربکر از لیست انتخابی انجمن این حزب کنار کشیده و نامزد لیست انجمن نشده است. از سوی دیگر عضو سابق این حزب به نام لوند توزل که هنگام انتخاب کابینه موقت سران این حزب از وی خواستند که مسولیت وزارت جوانان و روشنفکری را قبول کند و وی نپذیرفت، در این کنگره از لیست انجمن حزب کنار گذاشته شد.
حزب دموکراتیک خلق ها دو سال قبل به دستور عبدالله اوجالان (رهبر زندانی حزب کارگران کردستان ترکیه که در جزیره امرالی این کشور دوران محکومیتش را می گذراند) تاسیس شد. بنابراین به عنوان شاخه شهری و سیاسی پ.ک.ک شناخته شده است چون کارشناسان معتقدند که سران این حزب بدون دستور سران پ.ک.ک در قندیل کاری انجام نمی دهند و اگر هم خلاف خواست و هدف آنها عمل کنند، بلافاصله عزل خواهند شد و یکی دیگر بجای آنها منصوب خواهد شد.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی