سایز متن   /

وزیر دفاع اسرائیل در دیداری که با همتای یونانی خود داشت، در باره رمز بقای داعش در منطقه گفته: تنها رمز این بقای مرموز، ترکیه است.

به گزارش کوردپاریز به نقل از روداو، این مقام اسرائیلی در نشست مطبوعاتی درخصوص کمک های ترکیه به داعش گفته: آنکار متهم است به اینکه از داعش حمایت می کند و اگر ترکیه نبود، خیلی وقت پیش داعش هم نابود شده بود. ترکیه به داعش کمک اقتصادی کرده و این کار توسط رجال سیاسی و مقامات این کشور صورت گرفته است. داعش مدت زیادی است که پول نفت های صادره به ترکیه امورات خود را می گذراند. ما امیدواریم که این پروسه پایان بپذیرد. گزارش سازمان ملل درخصوص منابع مالی داعش هم هیچ اشاره ای به این نکته نکرده که خود جای انتقاد دارد.

قبلا هم در رسانه های جهانی و توسط چندین شخصیت سیاسی و حکومتی کشورهای غربی هم ترکیه به خریدن نفت از داعش متهم شده بود.

در سال ۲۰۱۵ میلادی جانشین رئیس جمهور آمریکا (جو بایدن) هم درباره ترکیه همین نظر را بیان کرده بود که البته با واکنش های تند آنکارا مواجه و مجبور به عقب نشینی شد.

روسیه هم چندین بار ترکیه را به خرید نفت از داعش متهم کرده و از حمایت های گوناگون به داعش پرده برداشته بود. اخیرا هم وزیر خارجه روسیه (سرگی لاوروف) در نشست مطبوعاتی، باردیگر انگشت اتهام را به سوی آنکارا نشانه رفت.

با وجود مدارک و اسناد زیادی که بخشی از آنها در فضای مجازی منتشر شده، ترکیه هنوز هم این موضوع را تکذیب می کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی