سایز متن   /

به گزارش کوردپاریز به نقل از خبرگزاری آناتولی، در بیانیه ستاد مشترک ارتش ترکیه کشته شدن ۹ عضو پ ک ک در جزیره، در استان شیرناخ و هفت تن دیگر در سور در استان دیاربکر اعلام شده است.

این دو منطقه بیش از یک ماه است که از جمله محورهای اصلی عملیات ارتش ترکیه علیه شبه نظامیان پ ک ک به حساب می آیند.

همچنین خبرگزاری جیهان ترکیه خبر داده که در هفت ماه گذشته ۲۵۴ تن از اعضای ارتش و پلیس ترکیه در پی درگیری‌ها با نیروهای پ.ک.ک و تروریست‌ها و همچنین در پی انفجارهای تروریستی کشته شده‌اند که در بین آن‌ها دو نفر با درجه سرهنگ دوم، دو نفر با درجه سروان و  سه مسئول امنیتی حضور دارند. این آمار سوای صدها کشته و زخمی از مردم عادی در پی انفجارهای و درگیری‌ها متعدد است.

بنا به این گزارش، ۱۶۷ تن از افراد ارتش و پلیس در سال ۲۰۱۲ و ۱۱۴ تن در سال  ۲۰۱۱ کشته شده‌اند.

این تعداد تلفات نیروهای امنیتی در ترکیه در حالی است که حزب عدالت و توسعه در ایام انتخابات ژوئن سال میلادی گذشته تأکید می‌کرد که توانسته اوضاع امنیتی را تحت کنترل خود درآورد.

پس از انتخابات ۷ ژوئن در ترکیه، باردیگر درگیری میان پ.ک.ک و ارتش ترکیه از سر گرفته شد که تاکنون هزاران تن از طرفین و به ویژه شمار زیادی افراد غیرنظامی کشته شده اند و صدها هزار تن هم آواره شده اند و شهرها و روستاهای زیادی هم به ویرانه تبدیل شده است.

هرچند طبق نتایج نظرسنجی ها، اکثر کردهای این مناطق مخالف این درگیری ها هستند و آنرا نوعی غرور و زیاده خواهی طرف های درگیر می دانند و خواستار پایان دادن به آن هستند، اما به قول طرفین این جنگ به موضوعی ناموسی تبدیل شده و هردو طرف اصرار دارند به نفع خود آنرا به پایان برسانند، اما با چه قیمتی؟

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی