سایز متن   /

دیروز (یکشنبه ۱۱ بهمن) گروهی که صورت خود را پوشانده بودند، ۶خودروی شخصی در منطقه «بی اوغلو»استانبول را به آتش کشیدند. شاهدان عینی می گویند که افراد ناشناس با ریختن بنزین روی خودروها اقدام به سوزاندن آنها کردند. آتش سوزی ها با تلاش شهروندان و ماموران آتش نشانی مهار شد.
کوردپاریز/ هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حادثه را بر عهده نگرفته است ولی برخی از رسانه ها مدعی هستند که اعضای مسلح پ.ک.ک(حزب کارگران کردستان ترکیه) اقدام به این کار کرده اند.
سال های گذشته نیز در مقاطعی که درگیریهای مسلحانه میان نظامیان ترکیه با اعضای مسلح پ.ک.ک تشدید شده بود صدها خودرو به طور مشکوکی توسط افراد ناشناس در استانبول به آتش کشیده شد.
مناطق کردنشین شرق و جنوب شرق ترکیه حدود هفت ماه است که شاهد درگیریهای خونین می باشد. به گفته مقامات امنیتی ترکیه در این مدت در اثر بمباران مواضع پ.ک.ک در شمال عراق توسط جنگنده – بمب افکن های ترکیه و در درگیری های داخل خاک این کشور حدود سه هزار نفر از اعضای این گروه و حدود ۳۰۰ نفر از مردم و ماموران امنیتی و انتظامی کشته شده اند. در این مدت به دلیل ناآرامی ها، حدود ۲۵۰ هزار نفر از اهالی مناطق یاد شده از خانه و کاشانه خود کوچ کرده اند. همچنین ۱۱۴ هزار دانش آموز در مناطق یاد شده، به دلیل ناآرامی ها نمی توانند به مدرسه بروند.

م: خبر۷ ترکی

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی