سایز متن   /

برت ماکگرک، فرستاده ویژه اوباما برای جنگ علیه داعش در سوریه، به همراه چند مقام مسول انگلیسی و فرانسه ای، از شهر کوبانی (عین العرب) دیدار کرد و با آلدار خلیل(مسول انتصابی پ.ی.د در این شهر) دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش کوردپاریز به نقل از روداو، رسانه های وابسته به حزب اتحاد دمکراتیک – پ.ی.د (شاخه سوری حزب کارگران کردستان ترکیه – پ.ک.ک)، این خبر را به همراه عکس هایی منتشر کرده اند.

براساس این گزارش، هیئت چند نفره در دیدار با آلدار خلیل در خصوص وضعیت کنونی کوبانی و چگونگی جنگ با داعش در این مناطق گفتگو کرده است.

 

روابط پ.ی

سفر ماکگرک در این روزها که پ.ی.د به نشست ژنو ۳ دعوت نشد، حاوی پیامی تکراری برای گروههایی همچون پ.ی.د در منطقه است. راه نیافتن پ.ی.د به عنوان زیرشاخه پ.ک.ک در سوریه، به ژنو۳، سران پ.ک.ک را هم به شدت خشمگین کرد به طوری که از عدم موفقیت این نشست خبر می دهند، چراکه پ.ی.د را به آن راه نداده اند. سران پ.ک.ک و پ.ی.د در اظهارات خود از اصطلاح کورد استفاده می کنند و بارها این جمله را تکرار کرده اند که اگر کوردها در نشست ژنو حضور نداشته باشند، بدون شک بی نتیجه خواهد بود. اصطلاح کورد در اینجا تنها برای پ.ی.د به کار می رود و غیر از آن هیچ گروه دیگری در زمره گروههای کوردی و نماینده کوردها محسوب نمی شوند.

اما روی دیگر سکه رفتار دوگانه غربی ها در این بازی است که از یک سو از شاخه نظامی پ.ی.د (ی.پ.گ) مستقیم و غیرمستقیم حمایت می کنند و آنها را کارآمدترین نیرو در مقابله با داعش توصیف می کنند و از سوی دیگر هم اجازه ندادند در نشست حضور یابد، چرا؟ چون در هرصورت بازی با ی.پ.گ همانطور که بارها مقامات آمریکایی تکرار کرده اند، موقت و زودگذر است و تاریخ مصرف آن به عمر داعش بستگی دارد. اما آمریکا به سادگی از عضو فعال خود در منطقه (ترکیه) دست نخواهد کشید و منافع مشترک خود با این کشور در قالب ناتو را بخاطر پ.ی.د و صالح مسلم فدا نخواهد کرد.

هیئت آمریکایی در کوبانی و دیدار با پ.ی

آمریکا با فرستادن این مقام مسول خود به کوبانی و دیدار با یکی از سران پ.ک.ک و پ.ی.د، باردیگر از چهره دوگانه خود رونمایی کرد و بخاطر اینکه هنوز کارش با پ.ی.د در سوریه تمام نشده، نمی خواهد این متفق موقت را از دست بدهد. بنابراین سعی کرده از این طریق هم خود را همچنان حامی نشان دهد و از سوی دیگر درصدد است تا مشروعیت این گروه بخاطر اقدامات اخیر ترکیه که پ.ی.د و ی.پ.گ را تروریست خوانده بود و گفته بود اگر آنها به نشست ژنو دعوت شوند، نشست را بایکوت خواهد کرد، زیر سوال نرود و حداقل تا زمانیکه کارش در سوریه تمام می شود، همچنان عصای دستش باشند و هروقت هم که خواست علیه ترکیه از آنها استفاده کند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی