سایز متن   /

امیر قادری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان توسعه راه های استان را مهمترین اولویت دولت دانست و گفت: دولت برای توسعه و تقویت راه های کردستان اعتبارات خوبی اختصاص داده و به زودی شاهد تحول در حوزه راه های استان خواهیم بود.

کوردپاریز/ قادری در این باره گفت: توسعه راه های کردستان را یکی از نیازهای اصلی استان است و دغدغه تمام مسوولان استان توسعه راه ها به منظور تامین رفاه و آسایش مردم و کاهش تصادف است. وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهوری به استان کردستان برای سه پروژه مهم بخش راه استان، اعتبار اختصاص یافت افزود: در این سفر برای تکمیل بزرگراه همدان – سنندج تا گردنه صلوات آباد ۲۰۵ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت و برای گردنه صلوات آباد نیز به صورت جداگانه اعتبار اختصاص می یابد. برای توسعه جاده سنندج – مریوان هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت که به صورت کامل تخصیص داده شده و نقدینگی آن نیز تا پایان امسال به حساب استان واریز می شود.
او توجه ویژه به بزرگراه کرمانشاه – میاندوآب که بخش زیادی از آن در استان کردستان واقع شده را از دیگر پروژه های اولویت دار استان نام برد و گفت: این بزرگراه در مجموع ۴۱۲ کیلومتر طول دارد که ۳۱۲ کیلومتر آن در استان کردستان واقع شده است. تاکنون ۴۵ درصد از این بزرگراه به بهره برداری رسیده است. برآورد اولیه برای اتمام محور سنندج – سقز دو هزار و ۴۰۰میلیارد ریال است. توسعه راه های کردستان یکی از راهکارهای کاهش تصادفات و تلفات است.
قادری با بیان اینکه جاده سنندج – مریوان راه فرعی درجه یک با عملکرد ترانزیتی است افزود: تردد و ترافیک در این محور بالا است و پیگیری های فراوانی در سطح کشور در جهت کاهش تردد خودروهای سنگین به ویژه تانکرهای حمل مواد نفتی صورت گرفته است. توصیه ما ممنوعیت تردد تانکرهای حمل مواد سوختی در شب است و این مورد را در جلسه کمیسیون ایمنی راه ها به پلیس راه اعلام کردیم. در بررسی حوادث رانندگی در جاده های کردستان سهم خطای انسانی از سهم جاده بالاتر است.
او به احداث جاده جدید تیژ تیژ – گاران در محور سنندج – مریوان اشاره کرد و گفت: با احداث این جاده مسیر سنندج – مریوان ۵۵ دقیقه نزدیکتر می شود و سطح ایمنی جاده نیز افزایش خواهد یافت. توسعه جاده کامیاران – سروآباد نیز در دستور کار قرار گرفته است و با بهسازی و توسعه این مسیر، کامیون های ترانزیتی از محور جنوب از این مسیر به مرز باشماق مریوان متصل می شوند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در ادامه این نشست به وضعیت احداث راه آهن تهران – همدان – سنندج اشاره کرد و با بیان اینکه وضعیت پیشرفت این پروژه مناسب نیست گفت: باید احداث این پروژه به صورت متوازن انجام شود و به تناسب پیشرفت فیزیکی از مسیر تهران به همدان در مابقی مسیر هم شاهد پیشرفت متوازن باشیم. نیاز اعتباری این پروژه پنج هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان در مورد وضعیت فرودگاه سقز نیز با اشاره به اینکه شاهد تسریع در روند احداث این پروژه هستیم گفت: به زودی پروژه احداث برج مراقبت و سالن ترانزیت این فرودگاه به مناقصه گذاشته می شود.
قادری با اشاره به اینکه دو زمین مرغوب در سقز را در اختیار شرکت فرودگاه های کشور قرار دادیم افزود: از محل فروش این دو قطعه زمین، بخشی از هزینه های احداث فرودگاه تامین می شود.
او نیاز اعتباری احداث فاز اول فرودگاه سقز را هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: این فرودگاه ۹شهرستان با ۸۵۰هزار نفر جمعیت را پوشش می دهد و کاملا توجیه فنی و اقتصادی دارد. فرودگاه سقز کمترین موانع پروازی را دارد و در توسعه منطقه نقش بسیار مهمی خواهد داشت. پیشرفت فیزیکی این فوردگاه را حدود ۴۷ درصد است. یک کیلومتر از باند این فرودگاه آسفالت شده است.
قادری به سه طرح مهم گردشگری در دریاچه های زریبار مریوان، پارک جنگی آبیدر سنندج و مسیر قشلاق – گریزه اشاره کرد و گفت: این سه طرح در دست مطالعه توسط مشاور ذی صلاح است. برای تقویت گردشگری در شهر سنندج نیاز به اجرای چندین طرح محوری داریم که در آبیدر و محور قشلاق – گریزه این طرح ها اجرایی می شود.
وی به اجرای پروژه احداث زیرگذر در میدان ازادی شهر سنندج اشاره کرد و گفت: مطالعه این طرح انجام شده و در شورای ترافیک کار کارشناسی بر روی آن انجام می شود و به محض نهایی شدن در نظر داریم برای اجرای آن نظرات مردم را نیز بگیریم و در صورت موافق بودن مردم آن را اجرا نماییم.  پل هوایی موجود در میدان آزادی سنندج موقت است و با احداث زیرگذر پل نیز جابجا می شود.
م: ایرنا

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی