سایز متن   /

در حالیکه ترکیه شدیدا از گسیل تازه آوارگان سوری به سوی مرزهای خود ابراز نگرانی کرده و غرب را به همکاری بیشتر با آنکارا در مهار بحران پناهجویان فراخوانده است روز جمعه اعلام شد که خانم «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان روز دوشنبه به آنکارا سفر می کند.
کوردپاریز/ رسانه های ترکیه با انتشار این خبر محور اصلی گفت و گو های مرکل با سران ترکیه را اعطای کمک سه میلیارد یورویی اتحادیه اروپا به آنکارا، موضوع عبور آوارگان از ترکیه به اروپا و فرایند همگرایی این کشور با اتحادیه اروپا اعلام کردند.
در ماه های اخیر همزمان با تشدید بحران پناهندگان و عبور گسترده آوارگان از طریق این کشور به اروپا، تماس میان رهبران ترکیه و آلمان فشرده تر شده است. در حالی که خانم مرکل اخیرا به ترکیه سفر کرده بود، «احمد داوداوغلو» نیز هفته گذشته در آلمان با وی دیدار و گفت و گو کرد.
ترکیه می گوید به تنهایی قادر به مهار سیل آوارگان سوری نیست و خواستار مسئولیت پذیری غرب در این زمینه است. رسانه های ترکیه مدعی هستند که ترکیه با خطر ورود ۱۱۰ هزار آواره جدید روبه رو است.
به گزارش کوردپاریز به نقل از ان.تی. وی ، بیش از ۱۰ هزار نفر در مرز باب الاسلام سوریه با ترکیه جمع شده اند و سازمان مدیریت وضعیت اضطراری نخست وزیری در داخل خاک سوریه به آوارگان کمک رسانی می کند و فعلا از پذیرش آنها به خاک ترکیه خودداری می شود. احتمال دارد ۷۰ هزار سوری که در اردوگاه های تحت کنترل به اصطلاح «ارتش آزاد سوریه» در نزدیکی مرزهای ترکیه به سر می برند، با افزایش حملات روسیه و نیروهای دولتی این کشور به سوی مرز ترکیه هجوم آورند.

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

قالب وردپرسدانلود رایگان قالب وردپرسپوسته خبری ایرانیقالب مجله خبریطراحی سایتپوسته وردپرسکلکسیون طراحی